Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 133
  • Ranni w wypadkach - 1957
  • Kierowcy po alkoholu - 9047
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 36.85
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.89
  • Średnia liczba rannych dziennie: 42.54
  • Zabici w wypadkach - 133
  • Ranni w wypadkach - 1957
  • Kierowcy po alkoholu - 9047
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 36.85
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.89
  • Średnia liczba rannych dziennie: 42.54

Społeczeństwo

Zezwolił zamontować progi, potem kazał zdjąć. Urzędnik z Żyrardowa się tłumaczy

Dyrektor wydziału komunikacji ze Starostwa Powiatowego w Żyrardowie uznał zatwierdzony przez siebie projekt za niebezpieczny dla kierowców. W odpowiedzi przysłanej brd24.pl tłumaczy, że wydał decyzję, choć nie posiadał wszystkich danych dotyczących zmian

Opublikowano

-

Dyrektor wydziału komunikacji ze Starostwa Powiatowego w Żyrardowie uznał zatwierdzony przez siebie projekt za niebezpieczny dla kierowców. W odpowiedzi przysłanej brd24.pl tłumaczy, że wydał decyzję, choć nie posiadał wszystkich danych dotyczących zmian

Kuklówka Zarzeczna w gminie Radziejowice. Źródło: google maps

Progi zwalniające w Kuklówkce Zarzecznej muszą zniknąć – postanowili urzędnicy. Źródło: google maps

Niedawno opisaliśmy sprawę mieszkańców Kuklówki Zarzecznej. Mieli dość niebezpiecznych rajdów kierowców po głównej ulicy tej wsi położonej niedaleko Żyrardowa. Prosili o pomoc urzędników, ale nie doczekali się rozwiązania. Sami więc zebrali pieniądze na progi zwalniające i złożyli projekt nowej organizacji ruchu, który zakładał ich montaż. Starostwo dało zgodę. Ludzie zamontowali progi za 17 tys. zł.

Jednak kierowcy zaczęli jeździć chodnikiem, a starostwo przeprowadziło kontrolę i uznało, że zatwierdzony przez urzędnika projekt stwarza niebezpieczeństwo w ruchu drogowym. Progi nakazali rozebrać.

Jak dyrektor Myszkowski zatwierdził projekt
Chcieliśmy się dowiedzieć, jak to możliwe, że Paweł Myszkowski, dyrektor Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg Publicznych Starostwa Powiatowego w Żyrardowie, zatwierdził projekt, który potem uznał za niebezpieczny?
Dyrektor poprosił o dwa tygodnie na przygotowanie odpowiedzi. W końcu ją otrzymaliśmy. Wynika z niej, że urzędnik pozwolił na montaż progów zwalniających, choć nie miał pełnych danych dotyczących projektu organizacji ruchu.

Czym uwarunkowana była decyzja akceptująca projekt? – Starostwo Powiatowe w Żyrardowie przychyliło się pozytywnie do przedstawionej propozycji bowiem przedmiotowy projekt stałej organizacji ruchu miał powstać na wniosek i w uzgodnieniu z mieszkańcami m. Kuklówka Zarzeczna i miał służyć poprawie bezpieczeństwa – odpowiedział nam  Myszkowski.
A dlaczego kazał usunąć progi zwalniające umieszczone na ulicy zgodnie z tym projektem? – Progi zwalniające zostały zamontowane na łukach dróg poziomych i pionowych oraz na przekroju szlakowym (w opisanej sytuacji istnieje możliwość omijania progów poboczem), co w  efekcie stwarza zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym pieszych – stwierdził Myszkowski. –  W przedstawionym do zatwierdzenia projekcie organizacji ruchu na progi zwalniające nie zostały określone wartości promienia łuków jak również początku i końca łuków zarówno poziomych i pionowych.  W opisanej sytuacji nie są spełnione wymagane warunki techniczne.

Barierki przy chodniku? “Nie ma możliwości”
Skoro problemem nie są progi, tylko fakt, że kierowcy zaczęli jeździć chodnikiem, zapytaliśmy urzędników o to, czy nie mogą tego rozwiązać np. stawiając na poboczu drogi słupki słupki typu U-12b bez łańcucha (to propozycja wykonawcy). – Nie ma możliwości zastosowania ogrodzenia łańcuchowego U-12b – odpowiedział Paweł Myszkowski. – Ogrodzenia łańcuchowe U-12b stosuje się wzdłuż dróg (ulic), głownie w miastach o dużym natężeniu ruchu pieszych – dodał.

Wszystko wskazuje więc na to, że progi zwalniające znikną. Piesi przegrali z kierowcami i urzędnikami. Starostwo powiatowe przysłało nam zakres zmian w organizacji ruchu, który zostanie wprowadzony:

-ustawienie oznakowania D-42 i D-43,
-ustawienie oznakowania A-3 i A-4, A-6c,
-ustawienie oznakowania B-33 (70), B-34 (70)
-usunięcie istniejącego oznakowania B-33 (40),
-usunięcie istniejącego oznakowania B-18b,
-usunięcie istniejącego oznakowania A-11a, B-33 (20) z tabl. T-1 ( 6 progów)

Leonard Dolecki