Pojazdy
Polska premiera Mazdy 3

Opublikowano
7 lat temu-
przez
luzPodczas imprezy podsumowującej 10-lecie Mazdy w Polsce miała miejsce premiera nowej Mazdy 3

Japończycy twierdzą, że największą siłą nowej Mazdy 3 jest desing. I trudno się z nimi nie zgodzić. Fot. mat prasowe
Po dekadzie działalności Mazdy na polskim rynku sprzedano blisko 70 tys. samochodów tej marki. To głównie Mazda 6 i Mazda 3. Najnowszą wersję tej ostatniej pokazano właśnie w Polsce. Firma podkreśla, że zamierza tym modelem dążyć bardziej w stronę segmentu premium.
Trudno się dziwić. Już w tym roku w portfolio Mazdy królują SUV-y. Modele CX-3 i CX-5. to już w sumie ponad 50 proc. wśród sprzedawanych aut tej marki nad Wisłą. Zaraz za nimi jest Mazdą 6.
Nowa Mazda 3 ma nowy silnik benzynowy nazwany Skyactiv-X oraz komplet rozwiązań strukturalnych nazwanych Architekturą Skyactiv-Vehicle. To czwarta generacja modelu, którego od premiery w 2003 r. sprzedano ponad 6 mln egzemplarzy.

Marketingowcy Mazdy twierdzą, że jej design stanowi bardziej dojrzałą interpretację języka projektowania Kodo, będącego ucieleśnieniem istoty japońskiej estetyki Fot. mat. prasowe
red