Pojazdy
Jakie samochody Polacy kupują prywatnie? Numer jeden ma tylko 3 gwiazdki Euro NCAP
Samar sprawdził, jakie nowe samochody Polacy kupują prywatnie – wyłączył z zestawienia zakupy dla firm. Najpopularniejsze marki to… Suzuki i Hyundai
Opublikowano
6 lat temu-
przez
AgnieszkaSamar sprawdził, jakie nowe samochody Polacy kupują prywatnie – wyłączył z zestawienia zakupy dla firm. Najpopularniejsze marki to… Suzuki i Hyundai
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przygotował zestawienie 30 modeli najchętniej kupowanych nowych aut wśród klientów indywidualnych. Samar zestawił dane noworejestrowanych aut między styczniem a końcem lipca 2018 r. na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.
Na pierwszym miejscu znalazło się Suzuki Celerio – 85,7 proc. rejestracji modelu tej marki przypada na prywatnych klientów. Dalej uplasował się Hyundai ix20 (82,2 proc. z sprzedanych aut tego modelu nabyły osoby fizyczne) i Hyundai i10 (80 proc.). Na kolejnych miejscach znalazła się:
6. Kia Venga – (78,1 proc.)
5. Opel Karl – (72 proc.)
6. Opel Meriva – (71,8 proc.)
7. Ssangyong Korando – (71,2 proc.)
7. Suzuki Ignis – (71,2 proc.)
9. Mitsubishi ASX – (69,4 proc.)
10. Dacia Logan – (68,9 proc.)
Suzuki przoduje wśród marek, które najchętniej wybierają prywatni użytkownicy. To 61, 8 proc. sprzedaży pojazdów tej marki. Na kolejnych miejscach uplasowali się:
2. Ssangyong – 57,6 proc. sprzedaży to zakupy osób fizycznych
3. Honda – 53,3 proc.
4. Mitsubishi – 50,2 proc.
Sprawdzian najchętniej kupowanych samochodów przez prywatnych użytkowników w bazie Euro NCAP (porównuje poziom bezpieczeństwa konkretnych marek i modeli) pokazuje, że o wyborze samochodu decydują inne czynniki niż bezpieczeństwo. Suzuki Celerio w Euro NCAP został oceniony zaledwie na trzy gwiazdki w pięciostopniowej skali bezpieczeństwa. Hyundai ix20 otrzymał pięć gwiazdek, a Hyundai i10 cztery.
AN