Connect with us

Społeczeństwo

Po wypadku z udziałem prezydenta Dudy. Opony w limuzynie były nowe i na gwarancji

W piątek wieczorem limuzyna z prezydentem zjechała do rowu na A4. Przyczyna: pęknięta opona. Jak nieoficjalnie ustalił portal brd24.pl opony w prezydenckiej limuzynie były nowe, obejmowała je gwarancja

Opublikowano

-

W piątek wieczorem limuzyna z prezydentem zjechała do rowu na A4. Przyczyna: pęknięta opona. Jak nieoficjalnie ustalił portal brd24.pl opony w prezydenckiej limuzynie były nowe, obejmowała je gwarancja

Michelin pax

W piątek eksplodowała opona w limuzynie wiozącej prezydenta Andrzeja Dudę. Samochód zjechał do rowu. Nikt, w tym głowa państwa nie odniósł obrażeń. Według dotychczasowych ustaleń przyczyną wypadku było pęknięcie tylnej opony w prezydenckim samochodzie marki BMW.

Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, opony w prezydenckim samochodzie były nowe. Obejmowała je gwarancja.

BOR nie ujawnił, jakiego rodzaju ogumienie było zamontowane w samochodzie wiozącym głowę państwa. Standardowo w opancerzonych limuzynach BMW zakładane są opony typu run-flat – Michelin z systemem PAX. Pozwalają one na jazdę nawet wówczas, gdy opona zostanie przedziurawiona. Zapewnia to większe usztywnienie boków opony oraz specjalny wkład w jej środku – nie pozwala on na przecięcie opony przez felgę.

Tego rodzaju opony mają zainstalowane czujniki ciśnienia. Dzięki temu kierowca od razu wie, że nastąpiło uszkodzenie i z opony schodzi powietrze. Może kontynuować jazdę z prędkością 80 km/h nawet jeszcze przez ok. 80 km.

Opon run-flat się nie naprawia. Nie można ich stosować we wszystkich samochodach – ponieważ są sztywniejsze, zawieszenie samochodu musi być do nich dostosowane.

Jeśli taka opona była zainstalowana w limuzynie, którą BOR wiózł prezydenta Dudę, nie powinna eksplodować w wyniku dekompresji (oczywiście nie wiadomo, czy i jak została uszkodzona na drodze).

Tak działa system PAX w oponach Michelin:

red