Społeczeństwo
Młodzi kierowcy kontra starsi piesi w spotach. Resort infrastruktury rusza z kampanią za 14 mln zł
Bezpieczne przechodzenie przez ulicę i ustępowanie pieszym będącym na pasach – jesienią zostaniecie porażeni informacjami na ten temat. Sekretariat Krajowej Rady BRD rozpoczyna wielką kampanię za ok. 14 mln zł. Będą spoty w telewizjach, w tramwajach, a nawet na dworcach kolejowych. Jak ustalił portal brd24.pl w kampanii ma zostać wykorzystana technologia VR
Opublikowano
7 lat temu-
przez
luzBezpieczne przechodzenie przez ulicę i ustępowanie pieszym będącym na pasach – jesienią zostaniecie porażeni informacjami na ten temat. Sekretariat Krajowej Rady BRD rozpoczyna wielką kampanię za ok. 14 mln zł. Będą spoty w telewizjach, w tramwajach, a nawet na dworcach kolejowych. Jak ustalił portal brd24.pl w kampanii ma zostać wykorzystana technologia VR
Już jutro (18 września) Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa oraz Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego konferencją prasową rozpoczną wielką kampanię, która ma przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków z pieszymi w Polsce. To poważny problem drogowy – co roku w kraju ginie ok. tysiąc pieszych. Stanowią aż 30 proc. wszystkich ofiar wypadków drogowych. To dużo większy odsetek niż w innych krajach UE.
Najwięcej pieszych w Polsce ginie w wypadkach jesienią i zimą. Dlatego to właśnie teraz tuż przed statystycznie najtrudniejszymi miesiącami rusza wielka kampania edukacyjna ministerstwa.
Dwa spoty. Z wykorzystaniem VR?
Podczas konferencji prasowej resort pokaże premierowo dwa spoty, które w ramach kampanii zamówił Sekretariat KRBRD. Przygotowywano je od wielu miesięcy. Przetarg na ich wykonanie – za ponad 500 tys. zł – wygrała agencja reklamowa Eskadra.
Zgodnie z założeniami ministerstwa w obu spotach ma zostać pokazana relacja między młodymi kierowcami (18-24 lata) a starszymi pieszymi (60+). Pierwszy spot ma uświadamiać pieszych, drugi – kierowców. Urzędnicy wymagali, by klipy ze sobą korespondowały i pokazywały, iż każdy może być na drodze zarówno pieszym jak i kierowcą. Z informacji portalu brd24.pl wynika, że w spotach w tym celu wykorzystać miano technologię rzeczywistości wirtualnej – VR.
Emisja za 13 mln zł w TVP i Polsacie
Spoty wyprodukowane przez agencję Eskadra emitowane będą w kanałach telewizji publicznej oraz kanałach Grupy Polsat. Sekretariat KRBRD zdecydował się bowiem na zakup czasu antenowego bezpośrednio u nadawców – z pominięciem pośredników. I to TVP oraz Grupa Polsat złożyły oferty, które zaakceptował resort. Emisja spotów w telewizjach kosztować będzie blisko 13 mln zł (brutto).
Promocja w Internecie, na dworcach i na billboardach
Oprócz emisji w telewizjach kampania promowana będzie też w innych miejscach. Przetarg na promocję wygrała również agencja reklamowa Eskadra. W przetargu zaoferowała najwyższą cenę – blisko 720 tys. zł – ale dostała najwięcej punktów za “koncepcję konferencji on-line” oraz sporo punktów za dodatkowe kryterium związane z promocją kampanii w sieci.
Za te pieniądze Eskadra przygotuje konferencję on-line rozpoczynającą kampanię. Dzięki nowoczesnej formie w wydarzeniu z zaplanowaną premierą spotów uczestniczyć będą mogli wszyscy dziennikarze z każdego miejsca na świecie oraz wszystkie osoby z instytucji zainteresowanych BRD. [transmisję z kampanii opublikujemy także w portalu brd24.pl – 18 września o godz. 12:00]
W ramach promocji zaplanowano także działania edukacyjne w Internecie na co najmniej dwóch portalach społecznościowych i stronie Krajowej Rady BRD. Oprócz tego w siedmiu stolicach województw, w których piesi stanowią najwyższe odsetki ofiar wypadków drogowych (Katowice, Bydgoszcz, Szczecin, Warszawa, Wrocław, Lublin, Kraków) pojawi się co najmniej 200 bilboardów nawiązujących do telewizyjnych spotów.
W tych miastach spoty dotyczące pieszych i kierowców pojawią się także w kinach. Będą też emitowane w środkach komunikacji miejskiej.
Do tego specjalne wersje spotów emitowane będą na wszystkich centralnych dworcach we wszystkich stolicach polskich województw.
O tym, w jakim stopniu kampania wpłynie na pieszych i kierowców w Polsce dowiemy się wiosną, gdy z policyjnych statystyk odczytać będzie można liczbę wypadków z pieszymi i liczbę ofiar tych wypadków.
red
Artykuły, które mogą Cię zainteresować
Wiceminister Stanisław Bukowiec: prawo jazdy będą mogli zdobywać 17-latkowie. Projekt jest gotowy
Prawo jazdy najpierw na próbę? Po tragedii w Szczecinie minister Klimczak zapowiada zmiany
UJAWNIAMY: W Polsce nie ma podstawy programowej kształcenia kierowców. Nikt nie wie, co powinni wiedzieć i umieć po kursie