Społeczeństwo
Kożuchowska w pasach, dziecko zniknęło. Aviva i Payback BP poprawiły reklamy
Po tym, jak w ramach naszej kampanii zwróciliśmy uwagę na promowanie niewłaściwych zachowań w samochodach, Aviva i Payback BP poprawiły swoje spoty

Opublikowano
10 lat temu-
przez
luzPo tym, jak w ramach naszej kampanii zwróciliśmy uwagę na promowanie niewłaściwych zachowań w samochodach, Aviva i Payback BP poprawiły swoje spoty
Reklamówka programu Payback pokazywała szczęśliwą rodzinę zajeżdżającą na stację paliw BP. Gdy samochód na koniec spotu odjeżdżał, widoczne w nim było dziecko, które baraszkowało na tylnym siedzeniu – czyli nie było zabezpieczone w foteliku. Zwróciliśmy na to uwagę w ramach kampanii “Bezpieczeństwo w mediach – róbmy to dobrze!”.
Rzecznik prasowy BP Europa SE dr Magdalena Kandefer-Kańtoch zapewniła nas wówczas, że ustali z firmą prowadzącą program Payback, by ta scena zniknęła z reklamy. I słowa dotrzymała. W nowszej wersji spot kończy się wyjściem rodziny ze stacji. Nie ma już fragmentu z odjeżdżającym samochodem.
Stara wersja reklamy Payback i BP:
Nowa wersja spotu:
Błędu nie ma już także w nowej reklamie firmy Aviva. Ubezpieczyciel promował swoją markę wykorzystując znaną z aktorkę Małgorzatę Kożuchowską. W jednej ze scen artystka podróżowała samochodem – niestety bez zapiętych pasów bezpieczeństwa. Również zwróciliśmy na to uwagę firmie, bo emitowany w telewizjach spot mógł podświadomie utrwalać niewłaściwe i niebezpieczne zachowania.
Bohdan Białorucki, rzecznik prasowy Aviva przeprosił wówczas za to niedopatrzenie. Tłumaczył, że powstało dlatego, iż jazdę samochodem tak naprawdę kręcono wioząc auto na specjalnej platformie do nagrywania scen filmowych. Rzecznik Aviva, podobnie jak rzeczniczka BP, również zapowiedział zmianę spotu. Firma wywiązała się z danej przez niego obietnicy. W telewizjach można dziś zobaczyć Małgorzatę Kożuchowską zapiętą pasem podczas samochodowej, wieczornej przejażdżki.
Stara wersja spotu:
Nowa wersja reklamy:
– W idealnym świecie podawalibyśmy wyłącznie najlepsze przykłady, jak należy promować bezpieczne zachowania na i wokół drogi. Różnorakie błędy zdarzają się i będą się zdarzać, ważne żeby je wychwytywać i korygować. Właśnie na budowaniu takiej wrażliwości zależało nam, kiedy inicjowaliśmy tę kampanię – komentuje Daniel Król z Projektu Edukacyjnego Świadomy Kierowca.
red
Tekst opublikowany w ramach kampanii “Bezpieczeństwo na drodze w mediach – róbmy to dobrze”
Partnerem merytorycznym kampanii jest projekt edukacyjny Świadomy Kierowca