Społeczeństwo
Dycha ma znaczenie – druga edycja kampanii „10 mniej. Zwolnij!”
Walka z nadmierną prędkością oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu – od 17 czerwca trwa druga edycja kampanii społecznej “10 mniej! Zwolnij”.

Opublikowano
11 lat temu-
przez
luzWalka z nadmierną prędkością oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu – od 17 czerwca trwa druga edycja kampanii społecznej “10 mniej! Zwolnij”.

Spot reklamowy w bardzo dosadny sposób pokazuje jakie skutki może przynieść przyśpieszenie o zaledwie 10 km/h.
Emisja, rozpoczętej w ubiegłym roku kampanii organizowanej przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w telewizji i w radiu trwać będzie do 16 listopada czyli do dania w którym obchodzi się Światowy Dzień Ofiar Wypadków Drogowych.
W tym roku spot reklamowy pokazuje, różnicę między jazdą z prędkością 60 km/h, a jazdą z prędkością 50 km/h. Różnica 10 km/h wydaje się niewielka, ale w przypadku jazdy w terenie zabudowanym, gdzie na drodze mogą pojawić się nieoczekiwane przeszkody, może odegrać kluczową rolę.
Podczas jazdy z obiema prędkościami, gdy na drodze pojawi się przeszkoda, do naciśnięcia pedału hamulca dojdzie dopiero po 1,5 sekundy. Jednak pojazd poruszający się z prędkością 50 km/h zdąży zatrzymać się przed zderzeniem, a ten poruszający się z prędkością 60 km/h już nie. Taką sytuację bardzo dobrze pokazuje spot tegorocznej kampanii, który można obejrzeć tu:
http://www.youtube.com/watch?v=61B933MSQl0
Kampanię uzupełnią 2 spoty znane z ubiegłorocznej edycji: wypadek z udziałem pieszego pokazujący różnicę pomiędzy skutkami zderzenia z pojazdem jadącym 60km/h i 50 km/h oraz spot z rodzinami ofiar pieszych, którzy zginęli potrąceni przez piratów drogowych.
Walka z nadmierną prędkością oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu, to problemy uznane za priorytety w Programie Realizacyjnym na lata 2014-2015 powstałym do Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
LD