Społeczeństwo
Autostrada promuje modę na kamizelki odblaskowe
A2, że bezpiecznie. Postaw na odBLASK! – pod tym hasłem ruszyła kampania społeczno-edukacyjna Autostrady Wielkopolskiej SA. Ma przypomnieć kierowcom o przydatności kamizelek odblaskowych

Opublikowano
11 lat temu-
przez
luzA2, że bezpiecznie. Postaw na odBLASK! – pod tym hasłem ruszyła kampania społeczno-edukacyjna Autostrady Wielkopolskiej SA. Ma przypomnieć kierowcom o przydatności kamizelek odblaskowych
Kampania skierowana jest do ludzi młodych. Wzięły w niej udział założycielki marki RISK made in warsaw – Klara Kowtun i Antonina Samecka oraz stylistka, redaktor naczelna portalu ROstyle&life.com, Różena Opalińska. Efektem współpracy jest m.in. seria zdjęć z kamizelką odblaskową. W ramach akcji, na profilach AWSA w mediach społecznościowych znajdzie się szereg praktycznych informacji i porad. Nie zabraknie też konkursów, w których do wygrania będą główne bohaterki akcji czyli kamizelki odblaskowe.
– Kamizelka odblaskowa posiada od lat niezmienny fason, a pomimo to ciągle jest modna – komentuje Zofia Kwiatkowska, Rzecznik Prasowy spółki Autostrada Wielkopolska. – Sekret jej ponadczasowości to fakt, że właśnie ona potrafi ratować życie! Zdecydowaliśmy się na akcję w niestandardowej formie i nieco z przymrużeniem oka, angażując znane osoby ze świata mody, by trafić przede wszystkim do młodych kierowców. Jak pokazują policyjne statystyki to właśnie młodzi ludzie są najczęstszymi sprawcami wypadków drogowych. Mam nadzieję, że ten niekonwencjonalny charakter akcji przekona wielu do noszenia odblasków w sytuacjach tego wymagających.
Różena Opalińska, stylistka, redaktor naczelna ROstyle&life.com przekonuje, że udział w akcji był dla niej oczywisty. Jej zdaniem kolory pomarańczowy i żółty są jedynymi na świecie, które ratują życie.
– Kiedy dostałyśmy propozycję wzięcia udziału w akcji od razu przyznałyśmy, że tylko jedna z nas jest kierowcą, ale usłyszałyśmy, że kamizelka jest potrzebna nie tylko temu kto prowadzi – opowiada Antonina Samecka, RISK made in warsaw. – Nie minął tydzień jak złapałyśmy gumę – właśnie w drodze do Poznania. Musiałyśmy przejść kawałek poboczem i gdyby nie kamizelki, które miałyśmy w bagażniku po sesji nie byłoby nam tak wesoło – obok gnających samochodów, w środku nocy. A jednak dostałyśmy sporą naganę od przemiłej pomocy drogowej – bo owszem kamizelki były w bagażniku, ale o lewarku już całkiem zapomniałyśmy;). Dziś wozimy ze sobą komplet. W tym jednym przypadku hasło TAKE A RISK nie ma zastosowania – dodaje
Akcję edukacyjną Autostrady Wielkopolskiej wspiera Komenda Miejskiej Policji w Poznaniu. – W Polsce posiadanie kamizelki odblaskowej w samochodzie nie jest prawnie wymagane, jednak jej brak może być tragiczny w skutkach – podkreśla Józef Klimczewski, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Policji w Poznaniu. – Po zmroku pieszy bez elementów odblaskowych jest widoczny dla kierowcy z odległości zaledwie 20 – 30 m. Użycie kamizelki odblaskowej zwiększa tę odległość do co najmniej 150 metrów. Tym samym elementy odblaskowe aż 7 krotnie zmniejszają ryzyko wypadku!
Zobacz film z sesji zdjęciowej do kampanii
ki
źródło: AWSA