Infrastruktura
Koniec zwężenia na A2 w okolicach Pruszkowa. Plac pod bramki już zniknął

Opublikowano
6 lat temu-
przez
luzNa wakacje kierowcy z Warszawy wyjadą bez przeciskania się przez niedokończony punkt poboru opłat na autostradzie A2 w okolicach Pruszkowa. W nocy GDDKiA skończyła tam prace rozbiórkowe

GDDKiA rozebrała niedokończony punkt poboru opłat na autostradzie A2 w okolicach Pruszkowa. Fot. GDDKiA
Do wczoraj latami kierowcy wyjeżdżający ze stolicy musieli zwalniać do 40 km/h (ale zwykle nikt nie zwalniał – wszyscy jeździli tam z prędkościami sięgającymi średnio 80 km/h) i uważać na zwężonym odcinku autostrady. Bo tam przy budowie A2 zaplanowano stworzenie punktu poboru opłat.
Już w ubiegłym roku minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiadał, że punkt i tak tam nigdy nie powstanie, więc zwężenie zniknie. Roboty rozbiórkowe ruszyły w marcu. Zakończyły się wczoraj w nocy. Od teraz nie będzie trzeba już zwalniać, by przejechać przez nieczynny Punkt Poboru Opłat. Kierowcy będą mogli przejechać na wprost, dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z dozwoloną prędkością do 140 km/h.
W ramach prac rozebrano jedenaście wysp segregacyjnych i wyremontowana została nawierzchnia betonowa. Prace związane z rozbiórką prowadzone były w centralnej części PPO i nie powodowały utrudnień w ruchu, który odbywał się dwoma skrajnymi pasami po obu stronach placu.
Więcej pasów ruchu za ponad pół miliarda
Na zatłoczonym odcinku A2 Warszawa – Łódź ma być jeszcze bardziej komfortowo dzięki dobudowaniu kolejnych pasów ruchu. W marcu 2019 r. zostały podpisane umowy na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji.
Rozbudowa autostrady A2 od Łodzi do Warszawy polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków – węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią.
Prace przygotowawcze będą prowadzone do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.
red