Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 524
  • Ranni w wypadkach - 8950
  • Kierowcy po alkoholu - 38368
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 49.23
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.32
  • Średnia liczba rannych dziennie: 56.65
  • Zabici w wypadkach - 524
  • Ranni w wypadkach - 8950
  • Kierowcy po alkoholu - 38368
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 49.23
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.32
  • Średnia liczba rannych dziennie: 56.65

Prawo

Nieoficjalnie: polskie prawo ma ograniczać prędkość elektrycznych hulajnóg

Opublikowano

-

Według nieoficjalnych informacji brd24.pl regulacje dotyczące poruszania się w Polsce na hulajnogach elektrycznych mają zawierać zapisy ograniczające prędkość takich urządzeń

Elektryczne hulajnogi w Warszawie Fot. brd24.pl

Elektryczne hulajnogi w Warszawie Fot. brd24.pl

Minister infrastruktury zapowiedział, że projekt regulujący poruszanie się na elektrycznych hulajnogach i innych urządzeniach transportu osobistego, ma zostać pokazany w przyszłym tygodniu. Wówczas rozpocznie się proces legislacyjny.

Wiadomo już – ujawnił to minister Andrzej Adamczyk – że takie pojazdy na pewno nie będą traktowane przez prawo jako piesi. A tak dziś poruszające się na nich osoby postrzega policja.

Według nieoficjalnych informacji brd24.pl w powstającej nowelizacji przepisów miały znaleźć się zapisy ograniczające prędkość elektrycznych hulajnóg. To może sugerować, że polskie rozwiązanie nadal dopuszczałoby ruch takich pojazdów po chodnikach. W taką stronę poszły regulacje przyjęte już przez Niemcy – tam będzie można poruszać się po chodnikach, gdy prędkość hulajnogi zostanie ograniczona do 12 km/h. Urządzeniami szybszymi – rozpędzającymi się do 20 km/h – Niemcy dozwolili poruszać się po drogach dla rowerów.

Nie wiadomo, czy ostatecznie taki zapis w polskiej regulacji zostanie opublikowany. Przy tworzeniu prawa nie było oficjalnych konsultacji społecznych. Te rozpoczną się dopiero, gdy urzędnicy opublikują swój projekt.

luz