Connect with us
Statystyki 2024
  • Zabici w wypadkach - 1553
  • Ranni w wypadkach - 23361
  • Kierowcy po alkoholu - 86937
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 59.13
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 4.45
  • Średnia liczba rannych dziennie: 66.94
  • Zabici w wypadkach - 1553
  • Ranni w wypadkach - 23361
  • Kierowcy po alkoholu - 86937
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 59.13
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 4.45
  • Średnia liczba rannych dziennie: 66.94

Pojazdy

Kupiłeś nowego fiata Punto? To masz problem. Najgorszy w historii wynik w teście Euro NCAP

Fiat Punto konstrukcyjnie od lat niewiele się zmienił. Wynik testów Euro NCAP pokazuje, że dramatycznie odstaje od pojazdów oferowanych dziś na rynku. Zero gwiazdek bezpieczeństwa powinno być poważnym ostrzeżeniem dla tych, którzy myślą o jego zakupie

Opublikowano

-

Fiat Punto konstrukcyjnie od lat niewiele się zmienił. Wynik testów Euro NCAP pokazuje, że dramatycznie odstaje od pojazdów oferowanych dziś na rynku. Zero gwiazdek bezpieczeństwa powinno być poważnym ostrzeżeniem dla tych, którzy myślą o jego zakupie

Fiat Punto otrzymał w teście Euro NCAP zero gwiazdek. Zrodlo: YouTube

Fiat Punto otrzymał w teście Euro NCAP zero gwiazdek. Źrodlo: YouTube

Zero gwiazdek – to najgorszy wynik w historii testów bezpieczeństwa Euro NCAP. Fiat Punto, którego obecna generacja jest na rynku od 12 lat, oferuje dramatycznie niską ochronę podróżującym nim ludziom. Nie tylko nie posiada nowych systemów pomagających kierowcy, ale przy wypadku jego konstrukcja nie chroni tak, jak współczesne samochody.

Manekiny Euro NCAP odnotowały problemy powodowane przez ukształtowanie deski rozdzielczej – stwarza ryzyko pasażerom o różnym wzroście i przy różnych pozycjach siedzenia. Ochrona klatki piersiowej pasażera była “marginalna”. W zderzeniu czołowym z barierą słabo chroniona była klatka piersiowa pasażera siedzącego z tyłu, a jego kark chroniony był “marginalnie”. Marginalną ochronę odnotowano też dla klatki piersiowej w zderzeniach bocznych. Przy zderzeniu tylnym geometria siedzeń i zagłówków słabo chroniła szyje pasażera i kierowcy, a szyje pasażerów na tylnym siedzeniu chronione były marginalnie.

Niewiele lepiej chronione w samochodzie są dzieci. Ochrona szyi i klatki manekina odpowiadającego 6-letkowi okazała się “marginalna”. A dla manekina odpowiadającego 10-latkowi – słaba.

Kilka aut zaledwie z trzema gwiazdkami

W najnowszych testach Euro NCAP kilka samochodów uzyskało też dość przeciętne wyniki – trzy gwiazdki w testach zderzeniowych. Tak słabo wypadły: Dacia Duster, Kia Stonic, Toyota Aygo, Alfa Romeo Giulietta, Ford C-MAX, Ford Grand C-MAX, Opel Karl i DS 3.

ai