Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 47
  • Ranni w wypadkach - 869
  • Kierowcy po alkoholu - 3984
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 35.48
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.24
  • Średnia liczba rannych dziennie: 41.38
  • Zabici w wypadkach - 47
  • Ranni w wypadkach - 869
  • Kierowcy po alkoholu - 3984
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 35.48
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.24
  • Średnia liczba rannych dziennie: 41.38

Społeczeństwo

Policja z Bielska-Białej przyznaje, że kampania o odblaskach powinna mieć dodatkowy komentarz

Policja z Bielska-Białej utrzymuje, że w spocie o noszeniu odblasków celowo pokazano niezgodne z prawem zachowania na drodze, żeby “wywołać emocje”, a jednocześnie przyznaje, że zabrakło w nim odpowiedniego komentarza, który “został już nagrany”

Opublikowano

-

Policja z Bielska-Białej utrzymuje, że w spocie o noszeniu odblasków celowo pokazano niezgodne z prawem zachowania na drodze, żeby “wywołać emocje”, a jednocześnie przyznaje, że zabrakło w nim odpowiedniego komentarza, który “został już nagrany”

Kadr ze spotu kampanii "Noś odblaski! Daj się zobaczyć! Nie daj się zabić!" przygotowanej przez Komendę Miejską Policji w Białym-Stoku i portal Bielskiedrogi.pl. Reżyseria i wykonanie Adam Ajlović. Źródło: YouTube

Kadr ze spotu kampanii “Noś odblaski! Daj się zobaczyć! Nie daj się zabić!” przygotowanej przez Komendę Miejską Policji w Bielska-Białej i portal Bielskiedrogi.pl. Reżyseria i wykonanie Adam Ajlović. Źródło: YouTube

Komenda Miejska Policji w Bielsku-Białej i portal Bielskiedrogi.pl nagrały klip poświęcony konieczności używania odblasków przez pieszych. Spot opublikowany w serwisie YouTube prezentuje sceny z dziećmi, które idą niewłaściwą stroną drogi, zamiast poboczem idą jezdnią i to jeszcze obok siebie (czyli zajmując więcej miejsca na jezdni niż powinny). W filmie podkreślono wyłącznie kwestię odblasków, a zachowanie dzieci – przez które np. nie mogły dostrzec nadjeżdżającego pojazdu – pozostawiono bez komentarza. Uznaliśmy prezentowanie takich treści w spotach o bezpieczeństwie za merytoryczny błąd [czytaj więcej o tej sprawie].

Jak się do błędu umie przyznać policja

Zapytaliśmy policjantów z Bielska-Białej, czy nie zauważyli tego mankamentu w swojej kampanii. Odpowiedź trochę nas zaskoczyła.

Policjanci utrzymują bowiem, że pokazanie nieprawidłowych zachowań było… celowe. – Mamy świadomość, że w materiale pokazane jest nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego. Jest to jednak efektem celowego i zamierzonego działania, poprzez które chcieliśmy trafić do jak najszerszej liczby odbiorców, wywołując emocje, a co za tym idzie i dyskusję na temat bezpieczeństwa – przekonuje podinsp. Elwira Jurasz, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Bielsku-Białej. Dodaje, że jej zdaniem ten cel właśnie osiągnięto, bo “film jest szeroko komentowany” i “spotkał się z pozytywnym odbiorem widzów”.

Jednocześnie podinspektor Jurasz przyznaje jednak, że pozostawienie takich zachowań w filmie bez odpowiedniego komentarza nie było właściwe. – Podzielam Pana zdanie, iż materiał powinien zostać opatrzony komentarzem. Komentarz został już nagrany i zostanie opublikowany w najbliższym czasie – dodaje oficer prasowa KMP w Bielsku-Białej.

Reasumując. Zdaniem policji odpowiadającej za spot “„Noś odblaski! Daj się zobaczyć! Nie daj się zabić!”, klip wygląda tak, jak miał wyglądać i jest to dobre. Tyle, że trzeba go poprawić…
Cóż, najważniejsze, że spot o odblaskach będzie lepszy i nie będzie nieopatrznie promował niewłaściwych zachowań. Przecież o to właśnie chodziło.

luz