Connect with us
Statystyki 2024
  • Zabici w wypadkach - 1546
  • Ranni w wypadkach - 23257
  • Kierowcy po alkoholu - 86726
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 59.07
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 4.44
  • Średnia liczba rannych dziennie: 66.83
  • Zabici w wypadkach - 1546
  • Ranni w wypadkach - 23257
  • Kierowcy po alkoholu - 86726
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 59.07
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 4.44
  • Średnia liczba rannych dziennie: 66.83

Społeczeństwo

Pełnomocnik rządu: zapis o liczbie mandatów jest nieodpowiedzialny i będzie zmieniony

Pełnomocnik rządu ds. bezpieczeństwa transportu zapowiada zmianę zapisanych w rządowym planie liczb mandatów, które policja ma wystawić w 2015 r. – To nieodpowiedzialny zapis – mówi brd24.pl Paweł Olszewski

Opublikowano

-

Pełnomocnik rządu ds. bezpieczeństwa transportu zapowiada zmianę zapisanych w rządowym planie liczb mandatów, które policja ma wystawić w 2015 r. – To nieodpowiedzialny zapis – mówi brd24.pl Paweł Olszewski

Paweł Olszewski, poseł PO i nowy pełnomocnik rządu ds. bezpieczeństwa transportu. Fot. Wikipedia

Paweł Olszewski (PO), pełnomocnik rządu ds. regulacji i harmonizacji obszaru bezpieczeństwa transportu i ruchu drogowego. Fot. Wikipedia

Wczoraj ujawniliśmy, że w planie realizacyjnym Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na lata 2015 – 2016 zapisano, ilu kierowców i pieszych policjanci mają przyłapać w tym roku. Zgodnie z tymi założeniami funkcjonariusze, by osiągnąć “cel”, powinni przyłapać co najmniej 1,7 mln kierujących przekraczających prędkość oraz co najmniej 420 tys. pieszych.

Nowy pełnomocnik rządu ds. regulacji i harmonizacji obszaru bezpieczeństwa transportu i ruchu drogowego zapowiada, że kontrowersyjny plan zostanie zmodyfikowany. – To jest nieodpowiedzialny zapis i zostanie zmieniony uwzględniając troskę o bezpieczeństwo, a nie policyjne statystyki – mówi portalowi brd24.pl Paweł Olszewski.

Olszewski, który dwa tygodnie temu został pełnomocnikiem rządu i wiceministrem MIR, ma przygotować zmiany, by poprawić dbanie o bezpieczeństwo ruchu drogowego na szczeblu centralnym. Do tej pory obszarem BRD zajmuje się funkcjonująca w resorcie infrastruktury Krajowa Rada BRD. Ta instytucja się nie sprawdza – wskazywali to nie tylko dziennikarze, ale również Najwyższa Izba Kontroli i Bank Światowy.

luz