Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 43
  • Ranni w wypadkach - 801
  • Kierowcy po alkoholu - 3769
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 34.35
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.15
  • Średnia liczba rannych dziennie: 40.05
  • Zabici w wypadkach - 43
  • Ranni w wypadkach - 801
  • Kierowcy po alkoholu - 3769
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 34.35
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.15
  • Średnia liczba rannych dziennie: 40.05

Społeczeństwo

Marek Dworak pełnomocnikiem ministra infrastruktury ds. BRD i ruchu rowerowego

Opublikowano

-

Marek Dworak został powołany na pełnomocnika ministra infrastruktury ds. BRD i ruchu rowerowego – podało Radio Kraków
Marek Dworak w przedostatnim odcinku "Jedź bezpiecznie" w 2020 r. Fot. YouTube

Marek Dworak w programie “Jedź bezpiecznie”. Fot. YouTube

Marek Dworak to niekwestionowany autorytet w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Od lat jest sekretarzem Małopolskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Był też przez wiele lat dyrektorem Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego. Rozpoznawalność przyniosła mu długoletnia seria programów “Jedź bezpiecznie” w TVP 3 Kraków.

Jak podało Radio Kraków – Dworak jako pełnomocnik ministra Andrzeja Adamczyka ma zająć się “reformą przepisów ruchu drogowego i systemu szkolenia kierowców”.

Wcześniej minister Adamczyk odwołał takiego pełnomocnika

To zaskakująca nominacja w ministerstwie, gdy przypomni się, co działo się wcześniej ze stanowiskiem pełnomocnika ds. bezpieczeństwa transportu – bo takie stanowisko tam już funkcjonowało.

Za czasów rządów PO-PSL za milion złotych kupiono analizę Banku Światowego na temat tego, jak poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach. Jednym z głównych wniosków BŚ było “powołanie instytucji wiodącej”. Eksperci postulowali we wnioskach, że należy przekształcić komórkę resortu infrastruktury – Krajową Radę BRD – w niezależną, umocowaną ustawowo instytucję np. ulokowaną przy premierze.

Po takim wydatku rząd Donalda Tuska nie mógł nie zrobić nic, ale wybrał ruch pozorowany. Nie stworzył instytucji, która miałaby realny wpływ na wprowadzanie w życie rządowych strategii BRD, za to powołał Olszewskiego na wiceministra i pełnomocnika ds. bezpieczeństwa transportu.

Andrzej Adamczyk przed sześcioma laty takiej udawanej polityki nie chciał. Zapowiadał utworzenie instytucji. Stanowisko pełnomocnika zlikwidował. Jedną z jego pierwszych decyzji po objęciu teki ministra było w 2015 r. odwołanie Olszewskiego z pełnomocnika rządu ds. bezpieczeństwa transportu.

Teraz minister Adamczyk na powrót takie stanowisko w resorcie utworzył.

luz