Infrastruktura
Jest nowa obwodnica. Kierowcy ominą Leżajsk
Dziś, trzy miesiące przed planowanym terminem, GDDKiA wpuściła kierowców na kolejny odcinek obwodnicy Leżajska. Dzięki temu ruch tranzytowy całkiem ominie miasto. Na ulicach będzie bezpieczniej
Opublikowano
10 lat temu-
przez
luzDziś, trzy miesiące przed planowanym terminem, GDDKiA wpuściła kierowców na kolejny odcinek obwodnicy Leżajska. Dzięki temu ruch tranzytowy całkiem ominie miasto. Na ulicach będzie bezpieczniej
Mniej samochodów na ulicach, czyli większe bezpieczeństwo ruchu drogowego – to tylko jedna z zalet pełnej 8-kilometrowej obwodnicy Leżajska, na którą dziś GDDKiA wpuściła kierowców. Dzięki zakończeniu drugiego etapu budowy tej drogi Leżajsk pozbędzie się też hałasu i zanieczyszczeń. Drogowcy z podkreślają, że nowa obwodnica ma znaczenie nie tylko dla miasta. – Jest elementem jednego z kierunków ponadregionalnych i międzypaństwowych, łączących centralną Polskę ze wschodem kraju i Ukrainą – zaznacza Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA. – Wypada tutaj wspomnieć także o innej przygotowywanej inwestycji, a mianowicie o obwodnicy Stalowej Woli i Niska, która podobnie jak leżajska obwodnica będzie częścią tego korytarza transportowego.
Obwodnicę Leżajska zbudowało konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” S.A. i DRAGADOS S.A. Droga kosztowała niecałe 67 mln zł.
Budowa II etapu obwodnicy – w ciągu drogi krajowej nr 77 – objęła budowę drogi o dugości. 3,618 km z bezkolizyjnym węzłem „Las Klasztorny” oraz skrzyżowaniem typu rondo z drogą wojewódzką nr 875 tj. ul. T. Michałka. Dwupoziomowy węzeł drogowy „Las Klasztorny” zlokalizowany jest w miejscu przecięcia się obwodnicy z DK77 oraz linią kolejową relacji Przeworsk – Rozwadów. W zakres robót wchodziły także: budowa dróg dojazdowych, przejazdów gospodarczych, urządzeń ochrony środowiska oraz budowa i przebudowa infrastruktury technicznej związanej
z obwodnicą.
in