Connect with us

Infrastruktura

Polski sposób na złodziei w Kolumbii – system rozpoznający pojazdy

Kolumbijskie miasto Bucaramanga chce ograniczyć kradzież pojazdów. Pomóc ma system wrocławskiej firmy Neurosoft. Od października monitoruje skrzyżowanie w centrum odczytując tablice rejestracyjne samochodów i motocykli

Opublikowano

-

Kolumbijskie miasto Bucaramanga chce ograniczyć kradzież pojazdów. Pomóc ma system wrocławskiej firmy Neurosoft. Od października monitoruje skrzyżowanie w centrum odczytując tablice rejestracyjne samochodów i motocykli

Bucaramanga, Kolumbia. Fot. Paliruquio

Bucaramanga ma blisko 600 tys. mieszkańców. Na zdjęciu port lotniczy w tym kolumbijskim mieście. Fot. Paliruquio

Kolumbia nie należy do najbezpieczniejszych miejsc na świecie. Rabunki czy kradzieże zdarzają się częściej niż w Europie. Miasto Bucaramanga, które jest dużym węzłem na Drodze Panamerykańskiej, postanowiło postawić tamę złodziejom pojazdów. Rozwiązanie nadeszło z Polski. Kolumbijczycy postawili na technologię opracowaną przez firmę Neurosoft z Wrocławia, specjalizującą się w inteligentnych systemach transportowych.

Od połowy października na skrzyżowaniu w centrum kolumbijskiego miasta testowany jest system NeuroCar, który monitoruje poruszające się po ulicach pojazdy i odczytuje ich tablice rejestracyjne. – Testowy system ANPR został wdrożony jako rozwiązanie problemu wzmożonej kradzieży pojazdów w mieście – mówi Justyna Fedrowicz z Neurosoft, menadżer kolumbijskiego projektu. – Ze względu na specyfikę kraju, ważne było, by system rozpoznawał również tablice pojazdów jednośladowych – dodaje.
NeuroCar przyda się kolumbijskim władzom nie tylko do ścigania złodziei. Dodatkowo będzie dostarczał dane statystyczne o pojazdach poruszających się po mieście. Umożliwia również rejestrowanie wykroczeń w ruchu drogowym.

Ciekawostką jest fakt, że system został zainstalowany przez kolumbijskich partnerów polskiej firmy, ale konfiguracja i jego uruchomienie odbywała się we Wrocławiu. Zdalne uruchomienie przeprowadzono przez Internet. NeuroCar został też dostosowany do specyfiki lokalnego ruchu, ale inżynierowie – dzięki pozyskiwanym danym – poprawiają wyniki rozpoznawania pojazdów.

Instalacja w Bucaramanga może stać się przepustką dla firmy z Wrocławia na większy rynek Ameryki Południowej. Kolejne miasta już są zainteresowane polskim rozwiązaniem. – Nasz kolumbijski dystrybutor planuje jego rozszerzenia na kolejne skrzyżowania. Prowadzi także rozmowy z władzami innych miast zainteresowanych NeuroCar’em – zdradza Piotr Bardadyn, dyrektor sprzedaży Neurosoft.

in