Pojazdy
Dostawczaki przyszłości? Volkswagen pokazał I.D. Buzz Cargo
Opublikowano
6 lat temu-
przez
luzPodczas Auto Show w Los Angeles Volkswagen pokazał I.D. Buzz Cargo – elektrycznego i autonomicznego transportera. Premierę miał też elektryczny rover VW Cergo e-bike
Cyfrowy Bulli – bo kształt e-transportera nawiązuje do legendarnego mikrobusa – ma nie tylko pozwolić na autonomiczne dostawy, ale też na dowożenie towaru nawet w te miejsca, w których inne pojazdy mogą być objęte zakazem wjazdu. W ofercie marki nowy model zajmuje miejsce pomiędzy Caddy i Modelem T, otwierając się na nowe rynki i nowe możliwości.
Studyjny I.D. Buzz Cargo to pierwszy samochód użytkowy skonstruowany w oparciu o nową modułową platformę (MEB) przeznaczoną do budowy samochodów elektrycznych. Jej ważną zaletą techniczną jest możliwość montażu akumulatorów o różnej pojemności i różnych rozmiarach – zależnie od przeznaczenia samochodu. Dzięki temu pojazdy skonstruowane na platformie MEB mogą mieć zasięg od 330 km/205 mil do ponad 550 km/340 mil (według cyklu WLTP). Dzienny limit kilometrów nowego transportera można ponadto zwiększyć poprzez zastosowanie paneli słonecznych na jego dachu.
– Volkswagen Samochody Użytkowe traktuje pojazdy elektryczne jako nierozłączny element zmian zachodzących w przemyśle samochodowym – mówi Thomas Sedran, prezes zarządu VW. – Dowodem, że traktujemy to zagadnienie całościowo jest także nowy Cargo e-bike. Nasza oferta elektrycznych pojazdów będzie w przyszłości obejmowała takie modele jak właśnie ten nieduży rower elektryczny, przez autonomicznego I.D. Buzz Cargo aż do wprowadzonego właśnie przez nas do sprzedaży w Europie e-Craftera, którego ładowność wynosi 1,75 tony – wyliczał.
I.D. Buzz Cargo ma wejść do produkcji seryjnej prawdopodobnie w 2022 roku. Cargo e-bike ma pojawić się w produkcji już w przyszłym roku.
red