Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 32
  • Ranni w wypadkach - 574
  • Kierowcy po alkoholu - 2728
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 35.71
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.29
  • Średnia liczba rannych dziennie: 41
  • Zabici w wypadkach - 32
  • Ranni w wypadkach - 574
  • Kierowcy po alkoholu - 2728
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 35.71
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.29
  • Średnia liczba rannych dziennie: 41

Pojazdy

Dostawczaki przyszłości? Volkswagen pokazał I.D. Buzz Cargo

Opublikowano

-

Podczas Auto Show w Los Angeles Volkswagen pokazał I.D. Buzz Cargo – elektrycznego i autonomicznego transportera. Premierę miał też elektryczny rover VW Cergo e-bike

I.D. Buzz Cargo, elektryczny autonomiczny dostawczak VW. Fot. mat. prasowe

I.D. Buzz Cargo, elektryczny autonomiczny dostawczak VW. Fot. mat. prasowe

Cyfrowy Bulli – bo kształt e-transportera nawiązuje do legendarnego mikrobusa – ma nie tylko pozwolić na autonomiczne dostawy, ale też na dowożenie towaru nawet w te miejsca, w których inne pojazdy mogą być objęte zakazem wjazdu. W ofercie marki nowy model zajmuje miejsce pomiędzy Caddy i Modelem T, otwierając się na nowe rynki i nowe możliwości. 

Studyjny I.D. Buzz Cargo to pierwszy samochód użytkowy skonstruowany w oparciu o nową modułową platformę (MEB) przeznaczoną do budowy samochodów elektrycznych. Jej ważną zaletą techniczną jest możliwość montażu akumulatorów o różnej pojemności i różnych rozmiarach – zależnie od przeznaczenia samochodu. Dzięki temu pojazdy skonstruowane na platformie MEB mogą mieć zasięg od 330 km/205 mil do ponad 550 km/340 mil (według cyklu WLTP). Dzienny limit kilometrów nowego transportera można ponadto zwiększyć poprzez zastosowanie paneli słonecznych na jego dachu.

Cargo e-bike, elektryczny rower dostawczy VW. Fot. mat. prasowe

Cargo e-bike, elektryczny rower dostawczy VW wejdzie do produkcji już w przyszłym roku. Fot. mat. prasowe

– Volkswagen Samochody Użytkowe traktuje pojazdy elektryczne jako nierozłączny element zmian zachodzących w przemyśle samochodowym – mówi Thomas Sedran, prezes zarządu VW. – Dowodem, że traktujemy to zagadnienie całościowo jest także nowy Cargo e-bike. Nasza oferta elektrycznych pojazdów będzie w przyszłości obejmowała takie modele jak właśnie ten nieduży rower elektryczny, przez autonomicznego I.D. Buzz Cargo aż do wprowadzonego właśnie przez nas do sprzedaży w Europie e-Craftera, którego ładowność wynosi 1,75 tony – wyliczał.

I.D. Buzz Cargo ma wejść do produkcji seryjnej prawdopodobnie w 2022 roku. Cargo e-bike ma pojawić się w produkcji już w przyszłym roku.

red