Infrastruktura
Zachodniopomorskie. Bariera powstrzyma śmiertelne czołówki
Odkąd tylko oddano obwodnicę Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa, kierowcy na niej ginęli. GDDKiA rozdzieliła pasy barierą. A w nowym planie jest dobudowanie drugiej jezdni – najszybciej powstanie w latach 2018-2019
Opublikowano
10 lat temu-
przez
luzOdkąd tylko oddano obwodnicę Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa, kierowcy na niej ginęli. GDDKiA rozdzieliła pasy barierą. A w nowym planie jest dobudowanie drugiej jezdni – najszybciej powstanie w latach 2018-2019
14 zabitych i 43 rannych od 2007 r. Nowa obwodnica na drodze krajowej nr 10 w Zachodniopomorskiem okazała się bardzo niebezpiecznym odcinkiem. Wszystko dlatego, że powstała jako droga jednojezdniowa. I kierowcy z dwupasmowych tras nagle musieli ściskać się na jednym pasie w każdą stronę przez 6 km.
Drogowcy postawili barierę wypadkom – dosłownie i w przenośni. Przez dwa tygodnie pracowali i na całym odcinku zamontowali barierę linową, która oddziela pasy przeciwległego ruchu. Wyprzedzanie na zmienionej obwodnicy, którą udostępniono wczoraj kierowcom, stało się niemożliwe. Bariera zabezpieczy też niezamierzony zjazd na przeciwległy pas ruchu np. gdy kierowca zaśnie.
Taka sytuacja ma być doraźną poprawą, dopóki obwodnica nie stanie się dwujezdniowa. A kiedy? – Ta trasa została zbudowana jako jednojezdniowa, ale już z uwzględnionym marginesem gruntu na dobudowanie drugiej jezdni – mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. – Przebudowa na drogę dwujezdniową tej obwodnicy została zapisana w obecnych planach budowy dróg na lata 2014-2020. Jeśli plan w takiej formie zostanie ostatecznie zatwierdzony przez rząd, to droga może powstać najszybciej w roku 2018 lub 2019 – dodaje.
luz