Connect with us

Infrastruktura

Będzie poślizg z S8. Włosi wyrzuceni z budowy!

GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą S8 pomiędzy węzłami Marki i Kobyłka. Powód? Salini Polska mimo wezwań nie realizowała prac i nie było szans na sprawne zakończenie inwestycji. Był za to kłopot z płaceniem podwykonawcom

Opublikowano

-

GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą S8 pomiędzy węzłami Marki i Kobyłka. Powód? Salini Polska mimo wezwań nie realizowała prac i nie było szans na sprawne zakończenie inwestycji. Był za to kłopot z płaceniem podwykonawcom

Budowa S8 w okolicach Marek. Fot. GDDKiA

Budowa S8 w okolicach Marek. Fot. GDDKiA

Od kilku lat nie było takiej sytuacji przy budowie polskich dróg. GDDKiA podjęła dziś decyzję o odstąpieniu od umowy z konsorcjum realizującym drogę ekspresową S8 pomiędzy węzłami Marki i Kobyłka. Drogowcy przygotowują się do inwentaryzacji i już pracują nad dokumentami do przetargu na ukończenie prac. Ma być ogłoszony w ciągu najbliższych miesięcy.

GDDKiA tłumaczy, że konsorcjum firm, z Salini Polska w roli lidera, mimo wielokrotnych wezwań nie realizowało prac objętych kontraktem a mobilizacja sprzętu i kadry nie rokowała by sprawnie zakończono inwestycję. Wykonawca deklarował, że w kwietniu ilość pracowników fizycznych na budowie wzrośnie do 476 osób, sprzętu do 201 sztuk a pojazdów transportowych do 215 jednostek. Tymczasem według monitoringu prowadzonego przez nadzór na budowie pracowało 50 osób, 21 jednostek sprzętu i cztery pojazdy do transportu.

Mapa budowy odcinka S8 realizowanego do tej pory przez Salini Polska. Źródło: GDDKiA

Trasę główną obwodnicy Marek oddano do ruchu 22 grudnia 2017 r. Do ukończenia zostały: węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), w. Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), w. Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładka w rejonie ul. Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, chodniki ścieżki rowerowe, Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.

GDDKiA podaje, że jednym z powodów rozwiązania umowy z wykonawcą jest także niedotrzymanie zapisów kontraktu mówiących o regulowaniu płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów.
Na ewentualne płatności na rzecz podwykonawców i dostawców pieniądze będą – GDDKiA ma gwarancje bankowe wykonawcy.W najbliższych dnia ma dojść do spotkania ze wszystkimi podwykonawcami kontraktu.

red