Badania
Badanie zachowań na drogach będzie kosztować ponad pół miliona złotych
Od 16 września trwa badanie zachowań na polskich drogach. Instytut Transportu Samochodowego i firma Heller Consult dostaną za nie ponad 500 tys. zł – ustalił portal brd24.pl
Opublikowano
10 lat temu-
przez
luzOd 16 września trwa badanie zachowań na polskich drogach. Instytut Transportu Samochodowego i firma Heller Consult dostaną za nie ponad 500 tys. zł – ustalił portal brd24.pl
Monitoring zachowań na polskich drogach ma po raz pierwszy pokazać, jak często kierowcy łamią przepisy i korzystają z telefonów komórkowych podczas jazdy. To jednak tylko mała część danych, które będą gromadzone podczas pomiarów na autostradach, drogach ekspresowych, drogach krajowych, wojewódzkich a nawet powiatowych. W badaniu zachowań mierzona będzie m.in. prędkość pojazdów, używania pasów bezpieczeństwa i fotelików dla dzieci oraz stopień używania kasków przez motocyklistów i rowerzystów.
Portal brd24.pl jako pierwszy napisał o startującym badaniu jeszcze przed pierwszą turą pomiarów, która rozpoczęła się 16 września. W rozmowie z Marią Dąbrowską-Loranc z ITS tłumaczyliśmy też, jak dokładnie będzie przebiegać badanie zachowań na drogach.
Dopiero po dwóch tygodniach otrzymaliśmy z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju informację o kosztach monitoringu. Trzy sesje pomiarowe – jedną w tym roku i dwie w 2015 r. – kosztować będą ponad pół miliona złotych. Tyle otrzyma konsorcjum, które wygrało przetarg.
– Informujemy, że cena brutto oferty konsorcjum ITS oraz Heller Consult Sp. z o.o. to 507 269,22 zł – odpisało na nasze pytania biuro prasowe MIiR.
Po każdej sesji pomiarowej badacze będą mieli miesiąc na przedstawienie raportu z wynikami. Dzięki ich analizie na polskich drogach ma być bezpieczniej.
– Dokładne zdiagnozowanie problemów bezpieczeństwa w odniesieniu do ich skali, miejsc występowania, charakteru niewłaściwych zachowań uczestników ruchu pozwala na podjęcie bardzo konkretnych działań zapobiegawczych, zarówno edukacyjnych, inżynierskich, legislacyjnych czy kontrolnych – wskazywała w rozmowie z nami Maria Dąbrowska-Loranc, kierownik Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Instytucie Transportu Samochodowego.
in