Connect with us

Pojazdy

Pierwsze pięć gwiazdek w teście dla samochodu zbudowanego w Ameryce Łacińskiej

Po raz pierwszy samochód produkowany w Ameryce Łacińskiej osiągnął taki wynik w testach bezpieczeństwa. Dwa fordy i volkswagen zdobyły pięć gwiazdek – informuje Latin NCAP

Opublikowano

-

Po raz pierwszy samochód produkowany w Ameryce Łacińskiej osiągnął taki wynik w testach bezpieczeństwa. Dwa fordy i volkswagen zdobyły pięć gwiazdek – informuje Latin NCAP

VW Jetta - crash test Latin NCAP

VW Jetta – crash test bezpieczeństwa. Fot. Latin NCAP

Wyniki testów zderzeniowych publikowane przez Latin NCAP do tej pory mogły jedynie frustrować kierowców z tamtej części świata. Popularne modele samochodów, które trafiają na tamten rynek, znacznie odbiegają pod względem bezpieczeństwa. Sam Latin NCAP zaznaczał, że te pojazdy są 20 lat za takimi samymi produkowanymi na rynki krajów rozwiniętych.
Ale jest światełko w tunelu. Nowe wyniki crash testów opublikowane przez Latin NCAP pokazują, że producenci zaczynają oferować tamtejszym klientom dobrą osłonę w razie wypadku. Produkowane w Brazylii, Meksyku i Argentynie modele Forda i Volkswagena są pierwszymi, które zdobyły pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa.

Infografika wyniki testów zderzeniowych Latin NCAP

Żródło: Latin NCAP

– Pojazdy w Ameryce Łacińskiej wkraczają w nową erę pod względem bezpieczeństwa – mówi Maria Fernanda Rodriguez, prezes Latin NCAP. – Marki, które produkują bezpieczne pojazdy i te, które starają się podnieść bezpieczeństwo swoich produktów, starają się to pokazać. W pięciu testach trzy modele samochodów zdobyły po pięć gwiazdek, a dwa po cztery gwiazdki. To prawdziwa zmiana, która przyniesie korzyść nam wszystkim: ludziom jeżdżącym samochodami, systemowi opieki zdrowotnej, ubezpieczeniom i rządowi. Wspaniały jest też przykład Hyundai, który postarał się poprawić bezpieczeństwo dzieci w samochodzie, powtarzając test. Wszyscy partnerzy Latin NCAP uważają, że to dobre zakończenie 2013 r. i rozpoczęcie 2014 r. z pozytywną wizją przyszłości.
Dyrektor techniczny globalnego NCAP, Alejandro Furas, podreśla, że gdy konsumenci z Ameryki Łacińskiej kupują samochód, oczekują, że ich rodziny otrzymują jak najlepszą ochronę. – Z większą ilością modeli budowanych w tym regionie, które otrzymywać będą pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa, przestanie istnieć przepaść między Ameryką Łacińską i innymi rynkami. Producenci samochodów i klienci zwracają uwagę na wyniki crash testów i widzimy pozytywny progres.
Produkowany w Brazylii Hyundai B20 przeszedł ponowne testy po tym, jak producent postarał się poprawić bezpieczeństwo pojazdu i poprawić wynik testu bezpieczeństwa dorosłych (trzy gwiazdki) i wynik testu bezpieczeństwa dzieci (jedna gwiazdka). Hyundai w tym modelu skupił się na zapewnieniu lepszej osłony nóg i klatki piersiowej kierowcy, dokonał przeglądu całej konstrukcji i dopasował system zabezpieczenia dzieci do kompatybilnych z ISOFIX. W ponownym teście model B20 zdobył trzy gwiazdki za bezpieczeństwo dorosłych i dwie za bezpieczeństwo dzieci. – Z zadowoleniem przyjmujemy wysiłki Hyundai, by poprawić wyniki w naszych testach – mówi Furas. – Dzięki tym zmianom produkcyjnych poprawiła się ochrona dla dorosłych i dzieci.

Także Ford wprowadził ulepszenia dla brazylijskiej wersji EcoSport. Aby otrzymać pięć gwiazdek wprowadził przypomnienie o zapinaniu pasa na siedzeniu pasażera. Z koli meksykańskie modele VW Jetta i VW vento zaoferowały bardzo dobrą osłonę dorosłych pasażerów. Zdobyciu czterech gwiazdek za bezpieczeństwo dziecka pomogło zainstalowanie w samochodzie systemu ISOFIX CRS. Pięć gwiazdek za bezpieczeństwo dorosłych osiągnął też budowany w Argentynie Ford Focus. Bezpieczeństwo dzieci w tym modelu zostało ocenione na cztery gwiazdki. – Dobra ochrona  modelach Ford Focus, Ford Escort i VW Jetta pokazuje, że lokalne fabryki są w stanie produkować pięciogwiazdkowe samochody – podkreśla Furas.

Zobacz filmy z testów zderzeniowych:

 





luz