Cel kampanii
Kampania “Bezpieczeństwo na drodze w mediach – róbmy to dobrze!” ma zwrócić uwagę na to, że w reklamach, serialach i wiadomościach w Polsce często bezwiednie promuje się łamanie przepisów ruchu drogowego. Eksperci będą recenzować spoty i przekazy medialne oraz prezentować dobre przykłady.
Dlaczego taka kampania?
Bo Polska wciąż jest jednym z najgorszych krajów UE pod względem liczby wypadków i ofiar na drogach.
Bo uważamy, że skoro w reklamach nie można pokazywać alkoholu czy przemocy, to tak samo nie powinno się prezentować łamania prawa na drodze.
Bo uważamy, że zmiana w bezpieczeństwie na polskich drogach dokona się dzięki zmianie kulturowej. Wszyscy musimy naprawdę zacząć dbać o bezpieczeństwo. Stale. Nie tylko przy okazji akcji reklamowych.
Każdy może wziąć udział!
W ramach kampanii na portalu brd24.pl zbierane będą zgłoszenia od czytelników, którzy zauważyli niewłaściwe treści w reklamach, i serialach prezentowanych w TV, a także w wypowiedziach osób publicznych – dziennikarzy i polityków.
Wystarczy, że zgłosicie je nam na:
[email protected]
www.facebook.com/portalbrd24
www.facebook.com/swiadomykierowcaofficial
Oprócz recenzji nadsyłanych zgłoszeń na tej stronie pokazywać będziemy również świetne przykłady kampanii, rozmawiać będziemy z ludźmi, którzy podpowiedzą, jak należy to robić i przedstawiać będziemy opinie ekspertów.
Partnerem merytorycznym kampanii jest
Świadomy Kierowca
– największy w Polsce mobilny projekt edukacyjny, którego celem jest poprawianie bezpieczeństwa poprzez uświadamianie wszystkich ryzyk związanych z ruchem drogowym.
MATERIAŁY
McDonald’s, PZU, Millennium – tak można w reklamach dbać o przekaz BRD
Jazda bez pasów w kampanii o bezpieczeństwie ministerstwa za 4 mln zł?
Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy: będziemy promować to, by przy tworzeniu reklam weryfikować ich zgodność z BRD
Alior Bank namawia do gonienia za marzeniami… bez kasków
Małgorzata Kożuchowska bez pasów w reklamie Aviva oraz dziecko bez fotelika w reklamie Payback BP
Ruszyła kampania „Bezpieczeństwo na drodze w mediach
– róbmy to dobrze
Sylwester Pawłowski, Świadomy Kierowca: najszybsza droga
do Wizji Zero w Polsce, to budowanie kultury bezpieczeństwa
w firmach