Connect with us
Statystyki 2024
  • Zabici w wypadkach - 1546
  • Ranni w wypadkach - 23257
  • Kierowcy po alkoholu - 86726
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 59.07
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 4.44
  • Średnia liczba rannych dziennie: 66.83
  • Zabici w wypadkach - 1546
  • Ranni w wypadkach - 23257
  • Kierowcy po alkoholu - 86726
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 59.07
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 4.44
  • Średnia liczba rannych dziennie: 66.83

Kampania Bezpieczeństwo na drodze w mediach - róbmy to dobrze!

Cel kampanii

Kampania “Bezpieczeństwo na drodze w mediach – róbmy to dobrze!” ma zwrócić uwagę na to, że w reklamach, serialach i wiadomościach w Polsce często bezwiednie promuje się łamanie przepisów ruchu drogowego. Eksperci będą recenzować spoty i przekazy medialne oraz prezentować dobre przykłady.

Dlaczego taka kampania?

Bo Polska wciąż jest jednym z najgorszych krajów UE pod względem liczby wypadków i ofiar na drogach.
Bo uważamy, że skoro w reklamach nie można pokazywać alkoholu czy przemocy, to tak samo nie powinno się prezentować łamania prawa na drodze.
Bo uważamy, że zmiana w bezpieczeństwie na polskich drogach dokona się dzięki zmianie kulturowej. Wszyscy musimy naprawdę zacząć dbać o bezpieczeństwo. Stale. Nie tylko przy okazji akcji reklamowych.

Każdy może wziąć udział!

W ramach kampanii na portalu brd24.pl zbierane będą zgłoszenia od czytelników, którzy zauważyli niewłaściwe treści w reklamach, i serialach prezentowanych w TV, a także w wypowiedziach osób publicznych – dziennikarzy i polityków.

Wystarczy, że zgłosicie je nam na:
[email protected]
www.facebook.com/portalbrd24
www.facebook.com/swiadomykierowcaofficial

Oprócz recenzji nadsyłanych zgłoszeń na tej stronie pokazywać będziemy również świetne przykłady kampanii, rozmawiać będziemy z ludźmi, którzy podpowiedzą, jak należy to robić i przedstawiać będziemy opinie ekspertów.

 

Świadomy Kierowca - logo

Partnerem merytorycznym kampanii jest
Świadomy Kierowca
– największy w Polsce mobilny projekt edukacyjny, którego celem jest poprawianie bezpieczeństwa poprzez uświadamianie wszystkich ryzyk związanych z ruchem drogowym.

 

 

MATERIAŁY

 

McDonald’s, PZU, Millennium – tak można w reklamach dbać o przekaz BRD

Spot McDonald's "Mam smaka na...". Źródło: YouTube

 

Jazda bez pasów w kampanii o bezpieczeństwie ministerstwa za 4 mln zł?

Kadr z programu "10 mniej. Zwolnij!"

 

Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy: będziemy promować to, by przy tworzeniu reklam weryfikować ich zgodność z BRD

Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Źródło: uokik.gov.pl

Alior Bank namawia do gonienia za marzeniami… bez kasków

Kadr z reklamy "Pociąg" Alior Bank. Źródło: YouTube

 

Małgorzata Kożuchowska bez pasów w reklamie Aviva oraz dziecko bez fotelika w reklamie Payback BP

Wpadki w reklamach Aviva i Payback. Źródło: YouTube

 

Ruszyła kampania „Bezpieczeństwo na drodze w mediach
– róbmy to dobrze

kampania_slider

 

Sylwester Pawłowski, Świadomy Kierowca: najszybsza droga
do Wizji Zero w Polsce, to budowanie kultury bezpieczeństwa
w firmach

Sylwester Pawłowski prezes Safety Logic, twórca projektu edukacyjnego Świadomy Kierowca Fot. Łukasz Zboralski/brd24.pl