Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 256
  • Ranni w wypadkach - 3563
  • Kierowcy po alkoholu - 16730
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 39.6
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.28
  • Średnia liczba rannych dziennie: 45.68
  • Zabici w wypadkach - 256
  • Ranni w wypadkach - 3563
  • Kierowcy po alkoholu - 16730
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 39.6
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.28
  • Średnia liczba rannych dziennie: 45.68

Infrastruktura

Odcinkowy pomiar prędkości GITD powstanie z poślizgiem

Główny Inspektorat Transportu Drogowego będzie musiał powtórzyć przetarg na system odcinkowego pomiaru prędkości – dowiedział się brd24.pl

Opublikowano

-

Główny Inspektorat Transportu Drogowego będzie musiał powtórzyć przetarg na system odcinkowego pomiaru prędkości – dowiedział się brd24.pl

Kamery monitoringu na drogach

Na przełomie marca i kwietnia miała zostać wybrana firma, która zbuduje pierwszy dla GITD system odcinkowego pomiaru prędkości. Ale – jak ustaliliśmy – są kłopoty z przetargiem. Oferty, które na niego wpłynęły nie spełniają formalnych wymogów. – Postępowanie będziemy musieli ponowić ze względu na konieczność odrzucenia ofert  – potwierdza Łukasz Majchrzak, naczelnik Wydziału analiz z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

Montaż pierwszych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości GITD miał się rozpocząć w drugiej połowie 2014 r. Do objęcia systemem wytypowano 29 lokalizacji. Ich listę można zobaczyć tutaj.
Jak tłumaczą inspektorzy miejsca wybierano zwracając uwagę na odcinki, na których jest najbardziej niebezpiecznie – uwzględniano wypadki związane z przekroczeniem prędkości. Pod uwagę brano również jednolity limit prędkości obowiązujący na trasie oraz warunki techniczne sprzyjające instalacji (m.in. brak dużych skrzyżowań).
– Dodatkowo z uwagi na wymagania wynikające z projektu „Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym” finansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, jednym z kryteriów było zlokalizowanie odcinków i miejsc objętych nadzorem wyłącznie na drogach krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – wyjaśnia Majchrzak.

Łukasz Zboralski