Infrastruktura
Jest już przetarg na projekt rozbudowy A2 o trzeci i czwarty pas
Opublikowano
6 lat temu-
przez
luzGDDKiA szuka wykonawców projektu przebudowy A2 Warszawa – Łódź. Przygotowanie do budowy ma potrwać maksymalnie do 2021 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła już postępowanie przetargowe, mające na celu wyłonienie wykonawców dokumentacji projektowej dla dobudowy trzeciego pasa ruchu na odcinku autostrady A2 od Łodzi do Warszawy. Inwestycja polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków – węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią.
Prace przygotowawcze będą prowadzone maksymalnie do 2021 roku. Ich koszt jest szacowany na około 7 mln zł. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.
Poszerzenie autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu na odcinku od węzła Konotopa do węzła Łódź Północ będzie możliwe dzięki zatwierdzonym 6 grudnia 2018 r. przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka programom inwestycji. Obejmują one cały odcinek autostrady A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią o długości 88 km (w podziale na województwo łódzkie i mazowieckie) i zakładają przygotowanie niezbędnych analiz, dokumentacji oraz opracowań do wydania decyzji pozwalających ogłosić postępowanie przetargowe.
Likwidacja PPO Pruszków
Podczas grudniowej konferencji prasowej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział także likwidację nieczynnego Punktu Poboru Opłat (PPO) Pruszków na A2, który powoduje zakłócenia w płynności ruchu. Obecnie na obszarze PPO Pruszków zlokalizowanych jest 17 wysp dzielących, które miały służyć jako infrastruktura do przyszłego poboru opłat od samochodów osobowych. Prędkość na tym odcinku, ze względów bezpieczeństwa, jest ograniczona do 40 km/h.
Przetarg na likwidację wysp na terenie punktu poboru opłat w Pruszkowie GDDKiA ogłosiła 21 grudnia 2018 r. Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie zaprojektowanie oraz wykonanie robót polegających na demontażu wysp (i innych urządzeń), które znajdują się w przygotowanych miejscach poboru opłat, odtworzenie nawierzchni i wykonanie oznakowania poziomego do 30 czerwca 2019 r.
red