Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 256
  • Ranni w wypadkach - 3563
  • Kierowcy po alkoholu - 16730
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 39.6
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.28
  • Średnia liczba rannych dziennie: 45.68
  • Zabici w wypadkach - 256
  • Ranni w wypadkach - 3563
  • Kierowcy po alkoholu - 16730
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 39.6
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.28
  • Średnia liczba rannych dziennie: 45.68

Infrastruktura

Budimex odpowiada w sprawie pasów 3D

Opublikowano

-

Odpowiedź firmy Budimex SA do artykułu: Niedziałające pasy 3D dla samorządów. Kulisy PR firmy Budimex
Oznakowanie 3D namalowane przez Budimex przy szkole nie rozwiązuje problemów zgłaszanych przez mieszkańców Fot. mat. prasowe

Oznakowanie 3D namalowane przez Budimex przy szkole w Lesznowoli Fot. mat. prasowe

Szanowny Panie Redaktorze,

W 2019 roku na polskich drogach zginęło 793 pieszych, a 6 361 osób zostało rannych. Co dziesiąta osoba, która poniosła śmierć w wyniku wypadków drogowych w 2018 r., została zabita na przejściu dla pieszych. W ciągu 10-ciu lat relacja zabitych na przejściu dla pieszych do zabitych ogółem zwiększyła się prawie dwukrotnie z 5,2% w 2009 r. do 10% w 2018 r.

Program Hello ICE zaangażował do wspólnych działań ponad 200 gmin i placówek oświatowych w których doszło do wypadków z udziałem najmłodszych. W ramach programu prowadzimy akcje edukacyjne w szkołach, opracowaliśmy manual dla nauczycieli certyfikowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Kampania HELLO ICE i wcześniejsza odsłona programu pod nazwą DOMOFON ICE akcją edukacyjną objęła w sumie blisko 40 tysięcy uczniów. Dlatego określenia użyte w Pana artykule mówiące, że: „szum medialny jest korzystniejszy” niż realna pomoc mijają się z rzeczywistością i są krzywdzące dla setek osób w całej Polsce, koordynatorów, nauczycieli i policjantów, którzy współtworzyli i tworzą działania w ramach programu Hello ICE.

Malowanie pasów 3D jest tylko jedną z form zapobiegania wypadkom z udziałem dzieci. Pasy są malowane na drogach wewnętrznych i są akcją pilotażową. Rozwiązanie to jest jednym z wielu stosowanych w zakresie ochrony pieszych a jego skuteczność może zostać oceniona dopiero po dłuższym okresie testowania. Wychodzimy z założenia, że każde rozwiązanie bezpieczeństwa drogowego, nawet to z pozoru mniej efektywne, przyczynia się do poprawy ochrony najmłodszych na drogach. Dopiero efekt synergii tych rozwiązań daje w pełni skuteczne zabezpieczenia i do takiej synergii dążymy w naszym programie. Efektywność malowania pasów oraz inne rozwiązania ochronne na drodze są i będą częścią programu Hello ICE.

Katarzyna Wójcik
Ekspert ds. komunikacji Budimex SA i Koordynator programu Hello ICE