Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 594
  • Ranni w wypadkach - 10364
  • Kierowcy po alkoholu - 43700
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 51.13
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.39
  • Średnia liczba rannych dziennie: 59.22
  • Zabici w wypadkach - 594
  • Ranni w wypadkach - 10364
  • Kierowcy po alkoholu - 43700
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 51.13
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.39
  • Średnia liczba rannych dziennie: 59.22

Społeczeństwo

Pijany kierowca. PZU odnowiło eksponat w warszawskim CNK

W Centrum Nauki Kopernik znów można sprawdzić, jak kieruje się samochodem pod wpływem alkoholu. Dzięki wsparciu PZU eksponat został ulepszony

Opublikowano

-

W Centrum Nauki Kopernik znów można sprawdzić, jak kieruje się samochodem pod wpływem alkoholu. Dzięki wsparciu PZU eksponat został ulepszony

Symulator "Pijany kierowca" w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie Fot. PZU

Symulator „Pijany kierowca” w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie przeszedł półroczną modernizację. Fot. PZU

Pijany kierowca – tak w skrócie nazywa się symulator jazdy, w którym można sprawdzić, jak kieruje się samochodem pod wpływem alkoholu. Do wyboru są trzy różne trasy wiodące ulicami Krakowa. Można też wybrać trzy poziomy stężenia alkoholu we krwi (o,3; 0,8 lub 1,5 promila). Im większe stężenie alkoholu tym jazda symulatorem staje się coraz większym wyzwaniem – obraz jest bardziej rozmyty, wykonanie manewrów utrudnione.

Symulator po półrocznej renowacji jest znów dostępny w Centrum Nauki Kopernik. Dzięki wsparciu PZU na nowo zaprojektowano bryłę pojazdu. Unowocześniona została też grafika. Symulację jazdy wykonała firma specjalizująca się w tworzeniu filmów dla kursantów szkół jazdy.

– Angażowanie się w promocję bezpieczeństwa drogowego jest jednym z filarów działalności prewencyjnej, prowadzonej przez Grupę PZU – Michał Witkowski, rzecznik Grupy PZU. – „Pijany kierowca” pokazuje nie tylko symulację jazdy po alkoholu, ale poucza również, jakie przepisy kodeksu drogowego przy tym łamiemy. Świadomość reperkusji prowadzenia w stanie nietrzeźwości jest bowiem ciągle w naszym kraju niska.

in