Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 55
  • Ranni w wypadkach - 1016
  • Kierowcy po alkoholu - 4496
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 34.84
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.2
  • Średnia liczba rannych dziennie: 40.64
  • Zabici w wypadkach - 55
  • Ranni w wypadkach - 1016
  • Kierowcy po alkoholu - 4496
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 34.84
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.2
  • Średnia liczba rannych dziennie: 40.64

Kronika wypadków

Kierowca ciężarówki spadł z wiaduktu w Gdańsku. Zginął

Opublikowano

-

Tragiczny wypadek w Gdańsku. Kierowca betoniarki przebił bariery drogowe i spadł z wiaduktu na tory. Nie przeżył wypadku
Śmiertelny wypadek w Gdańsku Źródło: KM PSP Gdańsk

Śmiertelny wypadek w Gdańsku Źródło: KM PSP Gdańsk

Dziś przed godziną 16 doszło do śmiertelnego wypadku w Gdańsku na wiadukcie między trasą Sucharskiego a ul. Elbląską. Z niewyjaśnionych jeszcze przyczyn kierowca betoniarki, który jechał w kierunku centrum miasta, uderzył w bariery na wiadukcie. Te nie powstrzymały pojazdu. Betoniarka spadła z kilku metrów na tory. Kierowca nie przeżył wypadku. Ruch pociągów został wstrzymany.

W Polsce bariery na mostach i wiaduktach to słabe zabezpieczenie

Choć w UE podwyższa się normy powstrzymywania barier na takich obiektach, w Polsce instalowane są bariery, które nie mają szans zatrzymać ciężkich pojazdów. Rzadko można spotkać bariery z klasą powstrzymywania H4b – czyli podczas testów wytrzymujące uderzenie samochodu ciężarowego z naczepą o wadze powyżej 30 ton.

– U nas standardem na mostach jest bariera o poziomie powstrzymywania H2. To oznacza, że testowana jest na uderzenie autobusu o wadze 13 ton – wskazywał brd24.pl w tekście opublikowanym dwa lata temu Grzegorz Bagiński, dyrektor generalny Saferoad Polska. – Nikt nie gwarantuje, że zostanie powstrzymana ciężarówka z naczepą ważąca 30 ton. Nikt nawet nie wie, jak zachowa się bariera, bo nikt tego nie bada. Duże samochody mają przy uderzeniu tendencję do przechylania się, dlatego te bariery, o poziomie H4b, które mają za zadanie powstrzymać ciężkie pojazdy, są zazwyczaj wysokie, żeby powstrzymać tego rodzaju przewrotki.

luz