Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 272
  • Ranni w wypadkach - 3913
  • Kierowcy po alkoholu - 18327
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 40.36
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.24
  • Średnia liczba rannych dziennie: 46.58
  • Zabici w wypadkach - 272
  • Ranni w wypadkach - 3913
  • Kierowcy po alkoholu - 18327
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 40.36
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.24
  • Średnia liczba rannych dziennie: 46.58

Infrastruktura

Oto pięć przejść, które zostaną przebudowane w konkursie PZU

W konkursie Fundacji PZU wybrano pierwsze zwycięskie przejścia dla pieszych, które zostaną wyposażone w maty antypoślizgowe i aktywne światła

Opublikowano

-

W konkursie Fundacji PZU wybrano pierwsze zwycięskie przejścia dla pieszych, które zostaną wyposażone w maty antypoślizgowe i aktywne światła

Pięć pierwszych przejść w konkursie PZU zostało wybranych. Na modernizację ma szanse jeszcze 15. Fot. YouTube

Tak będą wyglądać przejścia po modernizacji przez PZU – kadr z filmu Fundacji PZU. Fot. YouTube

Fundacja PZU w ramach akcji stopwariatom.pl w tym roku zwróciła szczególną uwagę na pieszych. Jednym z elementów kampanii jest konkurs, dzięki któremu 20 przejść dla pieszych ma szansę na stanie się bezpieczniejszymi. Swoje propozycje zgłosiły samorządy. Teraz internauci i komisja konkursowe wyłaniają laureatów.

Pierwszych pięć zwycięskich lokalizacji już podano. Są to: przejście na ul. Szkolnej w Markach – na które w Internecie zagłosowało najwięcej osób oraz wyłonione przez komisję konkursową przejścia w Sędziszowie Małopolskim (ul. Wesoła), Bezrzeczu (ul. Górna), Mysłowicach (ul. Generała Jerzego Ziętka)i w miejscowości Zawadzkie (ul. Opolska).

Kto i jak wybierał

Cztery z pięciu lokalizacji wyłoniła komisja konkursowa. Jak sprawdziliśmy zasiadają w niej przedstawiciele PZU: Joanna Gorczyca, Marta Dębska i Piotr Glen oraz dwaj przedstawiciele agencji VML, która odpowiada za kampanię: Marcin Hochołowski i Michał Kasperczyk.

Poprosiliśmy też o kryteria, którymi kierowała się komisja. Tych było kilka. Jak tłumaczyła nam Agnieszka Rosa z zespołu PR PZU, członkowie komisji brali pod uwagę zarówno liczbę głosów, która świadczyła o zaangażowaniu lokalnej społeczności, ale też uzasadnienie wyboru miejsca przesłane przez zgłaszających lokalizację przejścia. – W tym czynniki takie jak potencjalne niebezpieczeństwa występujące w zgłaszanym miejscu, czyli historia zdarzeń drogowych, wypadków z udziałem pieszych czy bliskość newralgicznych zabudowań np. szkoły, przedszkola, miejsca o szczególnie dużym natężeniu ruchu i tym podobnych – tłumaczy Rosa.

 Więcej o konkursie i o szczegółach modernizacji przejść

red