Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 466
  • Ranni w wypadkach - 7871
  • Kierowcy po alkoholu - 34576
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 47.17
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.24
  • Średnia liczba rannych dziennie: 54.66
  • Zabici w wypadkach - 466
  • Ranni w wypadkach - 7871
  • Kierowcy po alkoholu - 34576
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 47.17
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.24
  • Średnia liczba rannych dziennie: 54.66

Filmy

Ciężarówka nie da rady zatrzymać się przed przejściem? To zobaczcie ten film

Opublikowano

-

Kierowcy zawodowi często próbują się w Internecie rozgrzeszać z nieustępowania pieszym i piszą, że „wiele ton nie zatrzyma się w miejscu”. Dlatego ten film z testu tak bardzo ich rozzłościł

Kierowcy ciężarówek jeszcze często próbują w sieci przekonywać, że prawo nakazujące im ustępowania pieszym zanim ci wejdą na pasy, „jest złe”. Argument? Bo jak jadą ciężkim pojazdem to on nie zatrzyma się w miejscu, mimo ich najszczerszych chęci.

To dziecinna manipulacja. Bowiem to kierowca wielkiego pojazdu ma – tak jak inni – obserwować drogę i tak dostosować prędkość, by móc zatrzymać się przed przejściem, jeśli ktoś będzie zamierzał na nie wejść. I to najbardziej boli część kierowców zawodowych, która godzi się na niebezpieczne warunki pracy i terminy dojazdów niemożliwe do osiągnięcia bez przekraczania prędkości i uważnej jazdy. Owszem, piesi powinni zawsze, nie tylko w przypadku samochodów ciężarowych, upewniać się, że kierowcy nie złamią prawa i na pewno ich przepuszczą. Nijak to jednak nie rozgrzesza kierowców, którzy przejadą przed nosem pieszym…

Z tych powodów krótki film – na którym widać nagrania ze szkoły jazdy volvo – rozwścieczył komentujących na YouTube. Pokazano bowiem na nim, że przygotowany do uważnej jazdy kierowca ciężarówki hamuje przed pasami prawie tak samo, jak jadący obok kierowca samochodu osobowego.

Pod tym filmem dziesiątki komentujących złoszczą się, że ciężarówka na pewno jechała bez ładunku. Oto próbka tych komentarzy (pisownia oryginalna):

„Fizyki nie oszukasz 40 ton zatrzyma się później niż 1.5”

Nk to juz wiem dlaczego tak piesi wchodza za puzni na przejscie Bo naogladaja takich glupot Ten co to nagral powinien zastanowic sie dwiescie razy zanim to opublikowal A swoja droga jak myslisz ile razy jest w stanie zachamowac tak gwaltownie .???? Przeciez wiekszosc pieszych nie ma zielo ego pijecia o mechanice czy fizyce .A puzniej zdziwienie I tekst „” na filnie zatrzymal sie jak osobowy” Jesli autorom nagrania zalezy na bezpieczenstwie i edukacjj powinni przemyslec”

„Trzeba było go załadować płytą laminowaną lub naoliwioną stalą wtedy byłoby ciekawie przy takim hamowaniu .”

„Zakładając że żyjemy w idealnym świecie gdzie wszystkie auta są w 100% sprawne ?”

„Pokażcie co się dzieje z pasazerami autobusu przy gwałtownym hamowaniu, np. gdy jakaś bezmyślna urwa podjedzie pod przejście rowerem, zeskoczy i wpierd.ala sie na nie jako pieszy prowadzacy rower tuż pod nadjeżdżający pojazd! To jest hardcore. Kilku, kilkunastu poszkodowanych. Pierwszenstwo dla pieszych na pasach, niechronieni uczestnicy ruchu urwa mać, a tak na prawdę bandyci drogowi. Za te przepisy ktoś powinien beknąć.”

„Nowa ciężarówka , nowe opony idealne warunki . Zróbcie test starego Manika ważącego 40ton z łysymi oponami i w deszczu to się noe zatrzyma”

ai