Rozmaitości
Jak dotrzeć do Klienta w internecie? Poznaj bliżej targetowanie Google Ads i pozycjonowanie stron
Opublikowano
2 lata temu-
przez
luzSprzedaż online bezustannie się rozwija. Trudno się temu dziwić, skoro dostęp do Internetu jest w Europie standardem. Niemałym truizmem byłoby stwierdzenie, że większość firm upada nie przez niejakościowy asortyment, ale przez to, że nie mają klientów. To oczywista rzecz, ale z drugiej strony dość nieoczywiste bywa to, jak zdobyć uwagę osób zainteresowanych produktem lub usługą. Dość nieoczywiste również bywa przekonanie ich, że to właśnie w naszej firmie warto zrobić zakupy.
Dla ludzi, którzy są zaznajomieni z zakupami online, to trochę łatwiejsze, aby pojąć zasady sprzedaży e-commerce; wystarczy bowiem poobserwować własne zachowania w internecie, czyli zwrócić uwagę na to, co i jak wpisujemy w wyszukiwarkę Google. A pod tą frazą już czekają linki do stron, które rozumieją biznes online. W tym wpisie dowiesz się, jak wycelować kampanię reklamową w odpowiednią grupę Klientów i dlaczego wysoka pozycje w Google jest istotna.
Źródło: afterweb.pl/google-ads-adwords/
Reklamy mają pierwszeństwo w walce o uwagę Klienta. Poznaj bliżej Google Ads
Google Ads to system reklamowy, który pozwala na emisję między innymi przekazów tekstowych i graficznych do określonych grup osób. Możesz promować w tych reklamach swoją markę oraz produkty. Dobrze przemyślana kampania sprowadza na witrynę wartościowy ruch, a więc wszystkich internautów, którzy szukają rzeczy, którą mogą znaleźć na reklamowanej stronie. Żeby to zrozumieć, trzeba zwrócić uwagę na to, jak ważna jest wysoka pozycja w wyszukiwaniach Google. Można to zobrazować sobie na przykładzie własnych zachowań konsumenckich. Jeśli szukałeś jakiegoś produktu lub usługi, to pewnie rzadko kiedy otwierałeś drugą stronę przeglądarki. Nie ma w tym nic dziwnego – tak dzieje się w 80% przypadków. Reklamy Google Ads mają pierwszeństwo nad organicznymi wynikami, co sprawia, że strona na takiej pozycji praktycznie zawsze jest otwierana przez potencjalnego Klienta.
Oto skuteczne sposoby targetowania reklam Google Ads
No dobrze, ale żeby trafić do Klienta, trzeba jeszcze wiedzieć, jak on szuka. To właśnie dlatego należy zdefiniować profil Klienta. Targetowanie to nic innego jak kierowanie swojej kampanii Google Ads tak, aby dotarła do odpowiednich ludzi. To znacząco wpływa na ograniczenie przypadku w odwiedzinach i wpływa na konwersję strony. Jak to wygląda od przysłowiowej kuchni? Po pierwsze wyznacza się cel. Jeśli dotyczy on zwiększania sprzedaży (co każdego interesuje najbardziej), to kluczowe jest wyznaczenie odpowiednich słów kluczowych. Reklamowanie się pod ogólne frazy może być jakimś rozwiązaniem, niemniej jednak największą skuteczność obserwuje się przy frazach long tail, czyli trochę bardziej rozbudowanych. To jednak tylko pierwiastek całego procesu. Kampanię Google Ads możesz kierować na dane demograficzne, a także do osób, które aktywnie wyszukują podobne usługi lub produkty do Twojej oferty.
Chcesz zdobyć Klienta w Internecie? W takim razie bądź tam, gdzie szuka.
Alternatywne rozwiązanie dla Google Ads, czyli pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron to inny sposób na dotarcie do internautów. Różni się przede wszystkim sposobem rozliczania. Google Ads jest płatne w systemie pay per click, istota pozycjonowania polega z kolei na budowaniu organicznej wartości witryny. Znalezienie się na 1. stronie wyszukiwań, tuż pod reklamowanymi linkami sprawia, że pozycjonowanie stron jest równie często wykorzystywaną strategią marketingową przez przedsiębiorców sprzedających w internecie. Oczywiście różnica jest też w czasie całego procesu. Pozycjonowanie zawiera w sobie wiele działań, w tym także wyznaczenie jakościowych słów kluczowych, niemniej jednak to wszystko wymaga czasu. Optymalizacja SEO, która wchodzi w zakres wykonywanych prac na stronie, rekompensuje czas drogi na sam top. Witryna bowiem oceniana jest pozytywnie przez roboty Google, co sprawia, że te uznają ją za godne premiowania.
Artykuł sponsorowany