Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 43
  • Ranni w wypadkach - 801
  • Kierowcy po alkoholu - 3769
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 34.35
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.15
  • Średnia liczba rannych dziennie: 40.05
  • Zabici w wypadkach - 43
  • Ranni w wypadkach - 801
  • Kierowcy po alkoholu - 3769
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 34.35
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.15
  • Średnia liczba rannych dziennie: 40.05

Infrastruktura

Niemcy rozpoczynają testy autonomicznych pojazdów i infrastruktury. Mają poważny plan

W Monachium-Perlach w specjalnym kampusie Siemensa rozpoczynają się testy. Autonomiczne pojazdy mają w Niemczech zapewnić transport na początkach i końcach komunikacyjnych tras – tych, które obecnie często są zaniedbywane

Opublikowano

-

Niemcy ostro biorą się za badania autonomicznych samochodów ale i autonomicznej infrastruktury. W Monachium-Perlach w specjalnym kampusie Siemensa rozpoczynają się testy. Autonomiczne pojazdy mają w Niemczech zapewnić transport na początkach i końcach komunikacyjnych tras – tych, które obecnie często są zaniedbywane

Siemens Mobility będzie testował autonomiczne pojazdy i inteligentną infrastrukturę drogową. Fot. mat. prasowe

Siemens Mobility będzie testował autonomiczne pojazdy i inteligentną infrastrukturę drogową. Fot. mat. prasowe

Na torze testowym w kampusie Siemens Mobility rozpoczyna się niemiecki projekt testowania autonomicznych pojazdów. Choć lepiej byłoby napisać – autonomicznego ruchu. Bo w tekstach udział wezmą nie tylko dwa w pełni autonomiczne pojazdy (samochód osobowy i autobus), ale sprawdzana będzie też inteligentna infrastruktura drogowa.

Niemieckie firmy i uczelnie (partnerami Siemensa są Instytut Ochrony Środowiska, Energii i Mobilności, Politechnika w Monachium oraz firmy IAV, UTB i Emm) będą pracować nad współpracą infrastruktury drogowej, oprogramowania w chmurze i autonomicznych elektrycznych pojazdów.

Infrastruktura będzie bowiem nieustannie przekazywać informacje pojazdom na temat sytuacji na drodze i innych pojazdach na trasie. To podejście pomaga pojazdom autonomicznym poruszać się w skomplikowanych sytuacjach na drodze oraz w miejscach, w których trudno monitorować ruch lub podczas niesprzyjających warunków pogodowych. Dzięki wsparciu z zewnątrz, monitorowany obszar wokół pojazdu może być znacznie zwiększony.

– Nasz projekt badawczy ma pomóc w upowszechnieniu autonomicznej jazdy zwłaszcza na pierwszym i ostatnim odcinku trasy. Nasza infrastruktura jest krytycznie ważnym elementem zapewniającym bezpieczny i wydajny transport na żądanie w środowisku miejskim i pozamiejskim – powiedział Michael Peter, szef spółki Siemens Mobility.

Projekty tego typu są finansowane przez Niemieckie Federalne Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych (BMU). Ten projekt ma pomóc rozwinąć możliwość korzystania z pojazdów autonomicznych na pierwszych i ostatnich odcinkach tras podróży, które obecnie są często zaniedbywane.

ai