Społeczeństwo
W ostatni weekend wakacji akcja drogówki i wolonatriuszy PZU
Kampania „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” przenosi się na drogi. Wolontariusze będą wręczać serduszka pasażerom kierowców zatrzymywanych przez policję za wykroczenia

Opublikowano
11 lat temu-
przez
luzKampania „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” przenosi się na drogi. Wolontariusze będą wręczać serduszka pasażerom kierowców zatrzymywanych przez policję za wykroczenia
Były reklamy w mediach i na billboardach. Teraz kampania PZU, w której stawia się na wpływ najbliższych na zachowanie kierowcy, będzie bardziej bezpośrednia. W ostatni weekend wakacji wraz z patrolami drogówki na trasy ruszą wolontariusze. Takie patrole pojawią się w Warszawie oraz na drogach województw małopolskiego i łódzkiego.
Pasażerowie przyłapanego na wykroczeniu kierowcy otrzymają od wolontariuszy niebieskie serca. Na nich będą mogli wpisać swoje hasła, które przypomną kierowcy, że ktoś się o niego troszczy i nie chce, by narażał życie jadąc niezgodnie z przepisami. Sami kierowcy dostaną serca z gotowym hasłem – prośbą, by jechał ostrożniej. W ramach weekendowej akcji rozdanych zostanie 4000 serduszek.
– Pewnego rodzaju beztroskę, którą często wykazują pasażerowie, chcemy zamienić w poczucie współodpowiedzialności za wszystkich uczestników ruchu drogowego – mówi Piotr Glen, Dyrektor ds. Zaangażowań Społecznych PZU. – Dlatego w ramach akcji społecznej „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” stosujemy tak wiele środków dotarcia do pasażerów. Udział w policyjnych patrolach pozwoli nam na bezpośredni kontakt naszych wolontariuszy, którzy w tym momencie stają się ambasadorami kampanii, z jej adresatami, czyli pasażerami. Liczymy, że dzięki temu uda się nam skutecznie wpłynąć na zmianę ich postawy.
Kampania prowadzona przez Fundację PZU pod hasłem „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” nastawiona jest na pozytywny wpływ, jaki na kierowców mogą mieć ich bliscy. Narzędziem i symbolem kampanii są niebieskie serduszka, które okraszone napisanymi przez najbliższych hasłami, można zawiesić w samochodzie. Serduszka będą rozdawane w oddziałach PZU, przez agentów PZU, ale także na autostradzie A2. W ich dystrybucję włączy się również policja. Kampania będzie trwała do grudnia 2014 r.
in