Connect with us
Statystyki 2024
  • Zabici w wypadkach - 1546
  • Ranni w wypadkach - 23257
  • Kierowcy po alkoholu - 86726
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 59.07
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 4.44
  • Średnia liczba rannych dziennie: 66.83
  • Zabici w wypadkach - 1546
  • Ranni w wypadkach - 23257
  • Kierowcy po alkoholu - 86726
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 59.07
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 4.44
  • Średnia liczba rannych dziennie: 66.83

Społeczeństwo

11 chętnych na przeprowadzenie rządowej kampanii o zmianie prawa dotyczącego pierwszeństwa pieszych

Opublikowano

-

Ministerstwo Infrastruktury otworzyło oferty w przetargu na kampanię, która miała przygotować kierowców i pieszych do zmian prawa wchodzących w życie 1 czerwca. Zgłosiło się 11 firm
Potrącony pieszy. Źródło: Kampania Kieruj się rozsądkiem/Policja

Kadr z policyjnej kampanii “Kieruj się rozsądkiem”

Za dwa tygodnie “kopernikański przewrót drogowy”. Od 1 czerwca kierowca będzie miał ustawowy obowiązek ustępowania nie tylko pieszemu znajdującemu się już na pasach, ale też dopiero na nie wchodzącemu.
Będą też inne zmiany: podczas przechodzenia po pasach pieszy nie będzie mógł korzystać z urządzeń elektronicznych, ale tyko w taki sposób, który rozprasza jego uwagę i powoduje, że nie może właściwie obserwować tego, co dzieje się na drodze; w obszarze zabudowanym obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 50 km/h przez całą dobę; na autostradach i ekspresówkach kierowca będzie musiał zachować odstęp od poprzedzającego go pojazdu, który ma być połową aktualnej prędkości pojazdu wyrażoną w metrach.

Rząd zaproponował w projekcie zmian 3-miesięczne vacatio legis. Tyle miało być potrzebne na to, by Ministerstwo Infrastruktury przygotowało kampanię społeczną tłumaczącą kierowcom i pieszym nowe zasady. Resort ministra Andrzeja Adamczyka ma już gotowe spoty na ten temat, jednak przetarg na ich emisję (i m.in. konferencję inaugurującą kampanię) opublikował dopiero 20 kwietnia.

Do 17 maja firmy mogły składać oferty w tym przetargu. Już wiadomo, że zgłosiło się aż 11 podmiotów:

1. MDDP spółka akcyjna Akademia Biznesu Sp.k.,
ul. Grzybowska 56
00-844 Warszawa
1 970 000,00 zł

2.Business Consulting Sp. z o. o.
ul. 1 maja 88
40-240 Katowice
1 898 535,75 zł 8

3. Althermedia Sp. z o. o. Sp. K
ul. Niepodległości 210 lok 25
00-680 Warszawa
385 466,00 zł 

4. Wide Vision Agencja Komunikacji Sp. z o. o.
ul. Rolna 179/19, 02-729 Warszawa
3 354 419,10 zł 

5. Agencja Reklamowa dsk sp. z o.o.
ul. Bielawska 6 lok. 3 02-511 Warszawa
1 310 442,00 zł 

6. Fabryka Komunikacji Społecznej s.c.,
Paweł Prochenko, Ireneusz Stankiewicz
ul. Filtrowa 775/22, 02-032 Warszawa
1 004 165,50 zł 

7. Five Media Sp. z o. o. Sp. K, Al. Wojska
Polskiego 34, 01-554 Warszawa
819 366,00 zł 

8. Grupa Eskadra sp. z o.o., ul. Starowiślna 83/3
31-052 Kraków
2 136 485,40 zł 

9. Polski Instytut Rozwoju Sp. z o.o. ul. Twarda
18, 00-105 Warszawa
3 023 000,00 zł 

10. TARRAYA S.A., ul. Głogowska 108/6,
60-263 Poznań
1 006 888,83 zł 

11. Effective Media Sp. z o.o. , ul. Bł. Ładysława z
Gielniowa 4, 02-066 Warszawa
809 340,00 zł 

Nie wiadomo, kiedy Ministerstwo Infrastruktury podpisze umowę z wybranym wykonawcą. I czy inne firmy nie odwołają się od decyzji – wówczas procedura przetargowa się przedłuży. Z pewnością więc kierowcy nie zostaną przygotowani do zmian prawa zanim te nastąpią. Nie wiadomo nawet, czy minister Andrzej Adamczyk zdoła uruchomić kampanię społeczną z momentem wejścia w życie zmian prawa – czyli 1 czerwca.

Łukasz Zboralski