Connect with us

Społeczeństwo

PBD rozpoczęło kampanię w sprawie ginących pieszych

Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego zwraca uwagę na problem ginących pieszych na drogach. Przypomną o tym spoty wyświetlane w Tramwajach Warszawskich, plakaty i naklejki na stacjach SHELL

Opublikowano

-

Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego zwraca uwagę na problem ginących pieszych na drogach. Przypomną o tym spoty wyświetlane w Tramwajach Warszawskich, plakaty i naklejki na stacjach SHELL

Plakat kampanii społecznej PDB - Uważaj na pieszych

Plakat kampanii społecznej PDB – Uważaj na pieszych. Źródło: PDB

– Partnerstwo zainicjowało kampanię społeczną “Dożywocie z poczuciem winy. Uważaj na pieszych”, ponieważ dotychczasowe kampanie nie przynosiły większego rezultatu – mówi mówi Bartłomiej Morzycki, prezes PBD. –  Nie pomagały prośby i groźby, dlatego postanowiliśmy uderzyć w czulszy punkt, czyli sumienie kierowców. Chcemy, żeby zrozumieli, że przez brak odpowiedniej koncentracji na drodze w ciągu sekundy z przykładnych mężów, ojców, sąsiadów, mogą stać się przestępcami, a do tego będą musieli żyć z poczuciem winy.
Skala wypadków z udziałem pieszych to wciąż duży problem w Polsce. Wśród ginących na drogach piesi stanowią jedną trzecią. Tylko w ubiegłym roku na polskich drogach zginęło ponad tysiąc pieszych.
Kampania nie bez przyczyny trwać będzie jesienią. Jak wynika z policyjnych statystyk najwięcej pieszych ginie listopadzie. W 2012 roku w tym miesiącu zginęło 97 osób, a 324 zostały ranne.

Kampania skierowana dla kierowców przebiegać będzie pod hasłem „Dożywocie z poczuciem winy. Uważaj na pieszych.”. Przekaz jest prosty – kierowcy mają sobie uświadomić, że mogą spowodować wypadek, którego konsekwencje dotkną również ich. Jeśli zabiją człowieka na drodze, będą musieli z tą świadomością zmagać się przez całe życie.
– Pod względem zabitych pieszych jesteśmy daleko za resztą Europy, dlatego trzeba zrobić wszystko, by nadrobić zaległości i ograniczyć skalę problemu – mówi Bartłomiej Morzycki, prezes Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Kampania polegać będzie na dystrybucji materiałów przez członków organizacji. Przez trzy tygodnie ( począwszy od 28.10) będzie można zobaczyć ją na ekranach monitorów Tramwajów Warszawskich. Nalepki i plakaty z przesłaniem pojawią się też na 300 stacjach SHELL. Patronat nad akcją objęła Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Kreację przygotowało Studio Trzy Drugie.

ki

źródło: PDB