Społeczeństwo
82 tys. zł za stronę internetową. Ujawniamy wydatki na promocję fotoradarów i rejestratorów CANARD
3,5 miliona złotych kosztowały działania informacyjne i promujące budowę systemów nadzorujących kierowców w Polsce. Za samą stronę internetową CANARD zapłacił blisko 100 tys. zł. Miesięczne doradztwo firmy PR kosztowało 24 tys. zł
Opublikowano
9 lat temu-
przez
luz3,5 miliona złotych kosztowały działania informacyjne i promujące budowę systemów nadzorujących kierowców w Polsce. Za samą stronę internetową CANARD zapłacił blisko 100 tys. zł. Miesięczne doradztwo firmy PR kosztowało 24 tys. zł
Właśnie zaczęły działać najnowsze urządzenia, które na polskich drogach mają dyscyplinować kierowców – odcinkowy pomiar prędkości i rejestracja przejazdów na czerwonym świetle. Wraz z fotoradarami są one częścią olbrzymiego unijnego projektu, który od 2011 r. realizowało Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym w GITD. Kosztował blisko 200 mln zł i zakończy się z końcem grudnia tego roku.
Jak wydano 3,5 mln zł
Projekt zakładał też – co jest obowiązkowe przy dofinansowaniu z UE – informowanie społeczeństwa i promowanie budowy systemu automatycznego nadzoru. Sprawdziliśmy ile to kosztowało i na co dokładnie wydano pieniądze.
Przetarg na przygotowanie, przeprowadzenie i obsługę kampanii wygrała firma PR-owska Partner of Promotion. Za swoje działania zaproponowała ponad 3,5 mln zł. Za co dokładnie?
(ceny netto)
82 tys. zł – tyle kosztowało przygotowanie strony internetowej canard.gitd.gov.pl. W tej cenie zawierały się także aktualizacje. (dodatkowo 1 tys. zł miesięcznie kosztowało “wsparcie przy obsłudze strony projektu”)
24 tys. zł – tyle miesięcznie przez cały czas trwania umowy kosztowało “świadczenie usług doradczych”
336 195,03 zł – stworzenie i emisja dwóch spotów telewizyjnych
Zobacz spoty i przeczytaj o kampanii:
42 071,20 zł – stworzenie i emisja spotów radiowych
205 712,40 zł – koszt wyprodukowania, dystrybucji bądź emisji i nadzoru wszelkich reklam i materiałów outdoor, w tym m.in. dwóch rodzajów ulotek, 3 rodzajów plakatów, 2 rodzajów bilbordów i ich emisja na 400 powierzchniach reklamowych
336 195,03 zł – reklamy w prasie
Przykład jednej z reklam prasowych:
114 800 zł – reklamy w Internecie
297 000 zł – organizacja pikniku masowego
125 000 zł – konferencja międzynarodowa
40 000 zł – konferencja krajowa
24 ooo zł – organizacja i obsługa stoisk Projektu podczas dwóch wydarzeń
150 000 zł – przygotowanie dokumentów strategicznych (GITD odmówiło nam ich ujawnienia ze względu na to, że “Wykonawca zastrzegł, że informacje zawarte w przedmiotowym dokumencie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji”, zaproponowano nam wgląd w dokumenty “w siedzibie GITD, w obecności i za zgodą przedstawiciela Wykonawcy”).
Łukasz Zboralski