Connect with us

Społeczeństwo

82 tys. zł za stronę internetową. Ujawniamy wydatki na promocję fotoradarów i rejestratorów CANARD

3,5 miliona złotych kosztowały działania informacyjne i promujące budowę systemów nadzorujących kierowców w Polsce. Za samą stronę internetową CANARD zapłacił blisko 100 tys. zł. Miesięczne doradztwo firmy PR kosztowało 24 tys. zł

Opublikowano

-

3,5 miliona złotych kosztowały działania informacyjne i promujące budowę systemów nadzorujących kierowców w Polsce. Za samą stronę internetową CANARD zapłacił blisko 100 tys. zł. Miesięczne doradztwo firmy PR kosztowało 24 tys. zł

Strona internetowa CANARD

Strona główna witryny internetowej CANARD, która powstała za blisko 100 tys. zł. Źródło: www.canard.gitd.gov.pl

Właśnie zaczęły działać najnowsze urządzenia, które na polskich drogach mają dyscyplinować kierowców – odcinkowy pomiar prędkości i rejestracja przejazdów na czerwonym świetle. Wraz z fotoradarami są one częścią olbrzymiego unijnego projektu, który od 2011 r. realizowało Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym w GITD. Kosztował blisko 200 mln zł i zakończy się z końcem grudnia tego roku.

Jak wydano 3,5 mln zł

Projekt zakładał też – co jest obowiązkowe przy dofinansowaniu z UE –  informowanie społeczeństwa i promowanie budowy systemu automatycznego nadzoru. Sprawdziliśmy ile to kosztowało i na co dokładnie wydano pieniądze.

Przetarg na przygotowanie, przeprowadzenie i obsługę kampanii wygrała firma PR-owska Partner of Promotion. Za swoje działania zaproponowała ponad 3,5 mln zł. Za co dokładnie?

(ceny netto)

82 tys. zł – tyle kosztowało przygotowanie strony internetowej canard.gitd.gov.pl. W tej cenie zawierały się także aktualizacje. (dodatkowo 1 tys. zł miesięcznie kosztowało “wsparcie przy obsłudze strony projektu”)

24 tys. zł – tyle miesięcznie przez cały czas trwania umowy kosztowało “świadczenie usług doradczych”

336 195,03 zł – stworzenie i emisja dwóch spotów telewizyjnych

Zobacz spoty i przeczytaj o kampanii:
spot_canard_zajawka

42 071,20 zł – stworzenie i emisja spotów radiowych

205 712,40 zł – koszt wyprodukowania, dystrybucji bądź emisji i nadzoru wszelkich reklam i materiałów outdoor, w tym m.in. dwóch rodzajów ulotek, 3 rodzajów plakatów, 2 rodzajów bilbordów i ich emisja na 400 powierzchniach reklamowych

336 195,03 zł – reklamy w prasie

Przykład jednej z reklam prasowych:
CANARD reklama w prasie

114 800 zł – reklamy w Internecie

297 000 zł – organizacja pikniku masowego

125 000 zł – konferencja międzynarodowa

40 000 zł – konferencja krajowa

24 ooo zł – organizacja i obsługa stoisk Projektu podczas dwóch wydarzeń

150 000 zł – przygotowanie dokumentów strategicznych (GITD odmówiło nam ich ujawnienia ze względu na to, że “Wykonawca zastrzegł, że informacje zawarte w przedmiotowym dokumencie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji”, zaproponowano nam wgląd w dokumenty “w siedzibie GITD, w obecności i za zgodą przedstawiciela Wykonawcy”).

Łukasz Zboralski