Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 43
  • Ranni w wypadkach - 801
  • Kierowcy po alkoholu - 3769
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 34.35
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.15
  • Średnia liczba rannych dziennie: 40.05
  • Zabici w wypadkach - 43
  • Ranni w wypadkach - 801
  • Kierowcy po alkoholu - 3769
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 34.35
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 2.15
  • Średnia liczba rannych dziennie: 40.05

Społeczeństwo

AutoAsertywni. Przeszkolonych 10 tys. uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Happening, spot i warsztaty dla młodzieży – podczas kampanii Akademii Auto Świat 10 tys. młodych ludzi wzięło udział w warsztatach AutoAsertywni, na których dowiedzieli się, jak być nie tylko odpowiedzialnym kierowcą ale i pasażerem

Opublikowano

-

Happening, spot i warsztaty dla młodzieży – podczas kampanii Akademii Auto Świat 10 tys. młodych ludzi wzięło udział w warsztatach AutoAsertywni, na których dowiedzieli się, jak być nie tylko odpowiedzialnym kierowcą ale i pasażerem

Ile godzin jazdy potrzeba aby nauczyć się kierować samochodem? Czasami wystarczy jedna – na wózku inwalidzkim. Takim hasłem próbowali zainteresować kampanią “Godzina jazdy na wózku” jej ambasadorzy – Rafał Sonik, Klaudia Podkalicka, Gosia Rdest oraz Kuba Bielak. Kampania prowadzona przez Akademię Auto Świat nie pozostawia złudzeń, że z młodymi ludźmi trzeba rozmawiać i trzeba szukać wciąż nowych sposobów, by do nich dotrzeć z przekazem dotyczącym bezpieczeństwa na drogach.

Wózkiem na placu

Dopóki nie umiesz prowadzić odpowiedzialnie, nie umiesz prowadzić – to główne przesłanie filmu wyprodukowanego na potrzeby tej kampanii. Widać na nim, jak kursanci oznakowanym charakterystyczną “L” wózkiem musieli poruszać się po placu manewrowym oraz w przestrzeni publicznej; po chodnikach przejściach dla pieszych, budynkach. Tym obrazem twórcy kampanii chcieli młodym ludziom uświadomić możliwe konsekwencje nieodpowiedzialnego korzystania z przywileju bycia kierowcą.

Głównym elementem kampanii były jednak warsztaty AutoAsertywni, które prowadzono w szkołach ponadgimnazjalnych. To tam młodzi ludzie mogli uczyć się odpowiedzialnego zachowania w samochodzie zarówno jako kierowcy ale również jako pasażerowie – bo wówczas także mają wpływ na zachowanie i decyzje kierowcy. Do dziś z warsztatów skorzystało 10 tys. młodych ludzi.

– Nasze doświadczenia pokazują, że najważniejsza rzeczą w edukacji młodych jest jej forma – mówi Paweł Tomaszek z Akademii Auto Świat organizatora akcji – W każdej grupie znajdują się osoby, które bały się z kimś jechać, a nie potrafiły tego powiedzieć, kierowcy, którzy rozwozili koleżeństwo po imprezie. W każdej szkole była osoba, która albo słyszała o tragicznym wypadku spowodowanym przez młodego kierowce a nawet straciła kogoś bliskiego. Te doświadczenia sprawiły, że warsztaty były dla nich praktyczną lekcją bezpieczeństwa.

Zobacz relację z warsztatów w Kutnie


Kampania zainteresowała większość ogólnopolskich mediów. To zdaniem jej organizatorów dowód na to, iż nie trzeba wydawać milionów złotych na emisję reklamowych spotów aby skutecznie docierać w ważnym komunikatem do milionów odbiorców. Wystarczy nietuzinkowy pomysł.

Zobacz podsumowanie kampanii “Godzina jazdy na wózku”

https://www.youtube.com/watch?v=BjMBc4XEHKM

Zdaniem przedstawicieli Akademii Auto Świat jedną z przyczyn fatalnego stanu bezpieczeństwa na polskich drogach jest zbyt krótka edukacja komunikacyjna, która w praktyce ogranicza się często wyłącznie do 30 godzin podczas kursu nauki jazdy. Tymczasem najnowszy raport Krajowej Rady BRD pokazuje pewną korelację pomiędzy liczbą wypadków a dużym wzrostem nowych kierowców na drogach w 2016 r. – Inwestowanie w młodych, właśnie poprzez programy edukacyjne, kompetencje instruktorów oraz dobrej jakości kursy nauki jazdy to nie tylko sposób na trwałą zmianę w bezpieczeństwie na drogach ale również miliardowe oszczędności na kosztach wypadków drogowych, które w głównej mierze ponosi budżet państwa i ubezpieczyciele – wskazuje Paweł Tomaszek.

red