Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 247
  • Ranni w wypadkach - 3411
  • Kierowcy po alkoholu - 16063
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 39.48
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.29
  • Średnia liczba rannych dziennie: 45.48
  • Zabici w wypadkach - 247
  • Ranni w wypadkach - 3411
  • Kierowcy po alkoholu - 16063
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 39.48
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.29
  • Średnia liczba rannych dziennie: 45.48

Filmy

Ten spot wyciska łzy. Polacy zrobili kopię kampanii BRD z Nowej Zelandii

Opublikowano

-

Krajowa Rada BRD opublikowała spot będący kopią nowozelandzkiej kampanii sprzed lat. To mocny obraz, który trafia w największy polski problem na drogach

W portalu brd24.pl cztery miesiące temu informowaliśmy o zamówieniu Ministerstwa Infrastruktury na nową kampanię. Krajowa Rada BRD ogłosiła wówczas przetarg na wykonanie kopii spotu, który prawie dekadę temu pokazywano kierowcom w Nowej Zelandii. Pokazywano w nim sytuację na drodze, w której dwaj kierowcy popełniają błąd. Zanim dochodzi do tragedii, zwalnia czas i kierowcy próbują porozmawiać o tym, co za chwilę nieuchronnie się stanie. W ten sposób tragizm sytuacji staje się dojmujący.

Wybranie akurat tego spotu jako nowej kampanii BRD w Polsce prowadzonej pod hasłem “Inni też popełniają błędy. Zwolnij!” trafia idealnie w największy polski problem z bezpieczeństwem. Obrazuje bowiem za jednym zamachem kierowcę, który nie ustępuje pierwszeństwa (a to najczęstsza przyczyna wypadków drogowych w Polsce) oraz kierowcę, który jedzie za szybko (druga najczęstsza przyczyna wypadków drogowych nad Wisłą).

Spot będzie emitowany w telewizjach. Już dziś został umieszczony w Internecie.

Trzeba przyznać, że polska kopia spotu w niczym nie ustępuje nowozelandzkiemu pierwowzorowi “Mistakes”:

luz