Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 591
  • Ranni w wypadkach - 10265
  • Kierowcy po alkoholu - 43025
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 50.98
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.4
  • Średnia liczba rannych dziennie: 58.99
  • Zabici w wypadkach - 591
  • Ranni w wypadkach - 10265
  • Kierowcy po alkoholu - 43025
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 50.98
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.4
  • Średnia liczba rannych dziennie: 58.99

Społeczeństwo

Od grudnia MIiR będzie promowało bezpieczeństwo w TVP. Za 4 mln zł

Specjalne audycje, magazyny i lokowanie w serialach, a wszystko wokół hasła o nadmiernej prędkości – tak już od grudnia Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju wraz z Sekretariatem KRBRD będą promować bezpieczeństwo na drogach. Przetarg na organizację akcji wygrała TVP

Opublikowano

-

Specjalne audycje, magazyny i lokowanie w serialach, a wszystko wokół hasła o nadmiernej prędkości – tak już od grudnia Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju wraz z Sekretariatem KRBRD będą promować bezpieczeństwo na drogach. Przetarg na organizację akcji wygrała TVP

Pilot telewizora Źródło: rgbstock.com

Źródło: rgbstock.com

Kilka dni temu MIiR i działający przy resorcie Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozstrzygnęły przetarg na przygotowanie wielkiej akcji promującej bezpieczeństwo ruchu drogowego. Oferty w nim złożyły Fundacja Fly Film, która zaproponowała cenę 2 969 000 zł oraz Telewizja Polska S.A. – z ceną 3 847 140 zł.
– Wybrana została oferta Telewizji Polskiej S.A. – informuje Piotr Popa, rzecznik MIiR. – Oferta Fundacji Fly Film została odrzucona zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy Pzp,, na podstawie którego Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość zaproponowanej w ofercie ceny.

Główny komunikat? „10 mniej. Zwolnij!”

Jak wynika z dokumentów przetargowych akcja ma skupiać się głównie wokół sprawy nadmiernej prędkości. Główne hasło stanowić ma dobrze już znane przesłanie z wcześniejszych spotów Sekretariatu KRBRD – „10 mniej (ratuje życie). Zwolnij!”. Zaplanowano, że kampania ma ukazywać problem nadmiernej prędkości w kontekście niechronionych uczestników ruchu.
Urzędnicy zaprojektowali, iż promocja właściwych zachowań ma być bardzo widoczna na antenie ogólnopolskiej stacji telewizyjnej oraz „w mediach partnerskich”.

Materiały audiowizualne powstające w ramach tego przetargu mają być poświęcone:

  • realnemu wpływowi prędkości pojazdu na konsekwencje wypadków drogowych, w tym w szczególności na niechronionych uczestników ruchu drogowego (ujęcie racjonalne),
  • ofiarom wypadków drogowych (w których bezpośrednim lub pośrednim czynnikiem ryzyka była nadmierna prędkość potwierdzona wyrokiem sądowym), zarówno jako sprawcom jak i poszkodowanym w wypadku oraz ich rodzinom (ujęcie emocjonalne),
  • porównaniu różnych aspektów problemu nadmiernej prędkości w Polsce z sytuacją w innych krajach oraz rozwiązań stosowanych w zakresie jej zapobiegania (ujęcie publicystyczne)
  • prezentowaniu rzeczywistych konsekwencji łamania przepisów ruchu drogowego i nieodpowiedzialnego zachowania na drodze oraz ich często nieodwracalnych konsekwencji w życiu indywidualnym, osobistymi zawodowym;
  • ekonomicznym i społecznym skutkom występowania wypadków drogowych oraz kosztom jakie ponosi społeczeństwo na skutek ich występowania;
  • kształtowaniu właściwych postaw i wzorców za chowań na drodze poprzez edukację z zakresu udzielania pierwszej pomocy/ ratownictwa/zachowania w momencie wystąpienia nagłej sytuacji drogowej.

Ma być widać i słychać przede wszystkim w święta

Ministerstwo i SKRBRD zaplanowały, że akcja ma być szczególnie intensywna w mediach w czasie wzmożonego ruchu na drogach. W szczególności podczas tegorocznego Bożego Narodzenia, Sylwestra (Nowego Roku), a w przyszłym roku podczas Święta Trzech Króli, Walentynek, Dnia Kobiet, Świąt Wielkanocnych, Święto Pracy i Święto Konstytucji Trzeciego Maja oraz Zielone Świątki.
W te dni w telewizji ma się pojawić co najmniej jedna audycja dedykowana bezpieczeństwu na drogach lub jeden odcinek magazynu tematycznego przedstawiającego historię osób, które brały udział w wypadku drogowym.

Kulminacja przekazu ma nastąpić podczas III Światowego Tygodnia Bezpieczeństwa (4-10 maja 2015 r.). Wówczas materiały poświęcone nadmiernej prędkości mają być osadzone w kontekście bezpieczeństwa dzieci na drogach.
W majowym tygodniu zaplanowano trzy audycje w programach porannych lub śniadaniowych, trzy odcinki magazynu tematycznego oraz jedno wydarzenie angażujące najmłodszych widzów – w jego trakcie widzowie mają zdecydować, która organizacja pozarządowa zajmująca się edukacją dzieci w obszarze BRD dostanie 5 tys. zł.

Lokowanie w serialach i rozdanie 50 tys. zł

W ramach produkcji materiałów urzędnicy zaplanowali jeszcze dwa wydarzenia interaktywne. W jednym, skierowanym do dorosłych, widzowie zdecydują, jakiej organizacji pozarządowej zajmującej się BRD przyznać 50 tys. zł. Kryteria? Widzowie mają ocenić prace której organizacji wnoszą „największy wkład w poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym”.
W wydarzeniu skierowanym do młodzieży, widzowie przyznają 5 tys. zł nagrody dla jednej z organizacji zajmujących się pomocą ofiarom wypadków drogowych.

Oprócz wydarzeń tematyka bezpieczeństwa na drogach ma zostać ulokowana w dwóch serialach emitowanych na antenach ogólnopolskich (minimalny próg oglądalności serialu to 1,5 mln widzów)

Powstaną też cztery cykle specjalnych audycji w programach porannych lub śniadaniowych, w których mają brać udział eksperci z dziedziny BRD, w tym przedstawiciele policji, GDDKiA, ITD, ratownicy, naukowcy oraz przedstawiciele organizacji społecznych i pozarządowych.
Oprócz tego wyemitowane będą dwie serie magazynów tematycznych (po co najmniej 5 odcinków każdy) przedstawiające historie osób, które brały udział w wypadkach (zarówno ofiar jak i sprawców).

luz