Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 470
  • Ranni w wypadkach - 7940
  • Kierowcy po alkoholu - 34840
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 47.28
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.24
  • Średnia liczba rannych dziennie: 54.76
  • Zabici w wypadkach - 470
  • Ranni w wypadkach - 7940
  • Kierowcy po alkoholu - 34840
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 47.28
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.24
  • Średnia liczba rannych dziennie: 54.76

Społeczeństwo

BMW Polska po fali krytyki w sieci usunie nieodpowiedzialną reklamę

Film reklamowy, w którym kierowca ścigał się z pociągiem wywołał takie oburzenie w Polsce, że firma BMW Polska zapowiedziała usunięcie spotu ze swojego Facebooka

Opublikowano

-

Film reklamowy, w którym kierowca ścigał się z pociągiem, wywołał takie oburzenie w Polsce, że firma BMW Polska zapowiedziała usunięcie spotu ze swojego Facebooka

Fragment kontrowersyjnego klipu z kampanii reklamowej BMW M Town. Źrodło: Facebook/BMW Polska

Fragment kontrowersyjnego klipu z kampanii reklamowej BMW M Town. Źrodło: Facebook/BMW Polska

Kampania reklamowa BMW M Town już od początku budziła co najmniej mieszane uczucia. Pierwszy z filmów pokazywał kierowców tej marki szalejących autami w mieście – jego fragmenty nagrywano w Warszawie. Już po tym spocie zwracaliśmy uwagę na brd24.pl, że przekaz dla kierowców i ewentualnych nabywców aut marki BMW nie jest właściwy – choć z przymróżeniem oka, to jednak promuje niebezpieczne zachowania.

Drugi film z tej serii całkowicie pogrążył kampanię marki BMW. Pokazano w nim kierowcę w BMW, który ściga się z pociągiem. I przejeżdża pierwszy przez przejazd. Wszystko niby w otoczce zmyślonego miasta marzeń kierowców. Wielu uznało jednak, że to skrajnie nieodpowiedzialny przekaz. Promowanie fatalnych zachowań (czy marzeń) wytknęli BMW Polska nie tylko dziennikarze (m.in. Autoblog.pl) ale i sami Internauci.

Gromy na BMW Polska posypały się też z instytucji. Na Facebooku tej marki wpis zamieściła m.in. firma PKP Polskie Koleje Linowe SA:
” Jako zarządca infrastruktury kolejowej, dla którego priorytetem jest bezpieczeństwo i który od 13 lat organizuje kampanię społeczną „Bezpieczny przejazd”, nie wyrażamy zgody na brawurę, głupotę i sceny rodem z filmu fantasy. Rozumiemy, że kontrowersyjna kampania najlepiej się sprzedaje w mediach, ale z tak ogromnym przekłamaniem jeszcze się nie spotkaliśmy. Czy wiedzą Państwo, że sprawcami 98 proc. wypadków na przejazdach kolejowo – drogowych są nieodpowiedzialni kierowcy? Czy kiedykolwiek słyszeli Państwo o społecznej odpowiedzialności?”.

komentarz-pkp

BMW Polska ugięło się pod presją opinii publicznej – i dobrze! Firma zapowiedziała, że spot zostanie usunięty z profilu facebookowego marki w Polsce.

„Naszym celem nigdy nie było promowanie niebezpiecznych zachowań na drodze, ale szanując Państwa głos zdecydowaliśmy o wstrzymaniu emisji w/w filmu w ramach kampanii BMW M w Polsce. Post zostanie skasowany w ciągu 24h. Bezpieczeństwo jest priorytetem dla nas wszystkich” – napisali przedstawiciele firmy.

komentarz-bmw

luz