Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 462
  • Ranni w wypadkach - 7801
  • Kierowcy po alkoholu - 34356
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 47.04
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.23
  • Średnia liczba rannych dziennie: 54.55
  • Zabici w wypadkach - 462
  • Ranni w wypadkach - 7801
  • Kierowcy po alkoholu - 34356
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 47.04
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.23
  • Średnia liczba rannych dziennie: 54.55

Infrastruktura

Coraz bliżej do ekspresowej S7 na południu Warszawy

Zakończyły się prace projektowe nad koncepcją programową drogi ekspresowej S7 z Warszawy do obwodnicy Grójca, przez gminę Lesznowola

Opublikowano

-

Zakończyły się prace projektowe nad koncepcją programową drogi ekspresowej S7 z Warszawy do obwodnicy Grójca, przez gminę Lesznowola

Badanie na drogach Fot.rgbstock.com

Fot.rgbstock.com

Coraz bliższa jest budowa nowej wylotówki z Warszawy w kierunku Piaseczna. Jak się dowiedzieliśmy ukończono już ostatnie poprawki projektowe nad koncepcją programową Puławskiej-bis, obecnie projekt jest weryfikowany przez drogową centralę.
Na tę informację czekali mieszkańcy Grójca, Piaseczna i gminy Lesznowola, którzy zebrali 7 tys. podpisów pod petycją w sprawie przyspieszenia budowy tej drogi ekspresowej. Opłaciło się. Wkrótce ma być ogłoszony przetarg na jej budowę.

Koncepcja programowa jest dokumentem szczegółowo określającym, jak będzie wyglądała przyszła droga ekspresowa wraz z węzłami i będzie podstawą dla przygotowania projektu budowlanego. Wynika z niej, że nowa droga ekspresowa będzie miała dwie jezdnie o trzech lub dwóch pasach w zależności od odcinka.
Na terenie Warszawy i powiatu piaseczyńskiego tzn. od węzła „Warszawa Południe” do węzła „Lesznowola” powstaną dwie jezdnie, z których każda będzie miała po trzy pasy ruchu. Dalszy odcinek ekspresówki, tzn. od węzła „Lesznowola” do istniejącej obwodnicy Grójca będzie węższy, zaplanowano tam budowę dwóch jezdni, każda po dwa pasy ruchu.

Na całej trasie powstanie sześć węzłów. Mieszkańcy Lesznowoli i Piaseczna na ekspresówkę będą mogli wjechać przez dwa bezkolizyjne skrzyżowania. Jedno znajdzie się w miejscowości Zamienie, kilkaset metrów od administracyjnej granicy Warszawy. Kolejny bezkolizyjny węzeł będzie w gminie Lesznowola, tam wjazd na ekspresówkę ma powstać na przecięciu z planowanym nowym przebiegiem drogi 721. Kolejne bezkolizyjne skrzyżowania powstaną w miejscowościach: Antoninów, Złotokłos i Tarczynie – tu powstaną wjazdy  Tarczyn Północ i Tarczyn Południe.

Kierowcy czekają na kolejny etap jaki jest ogłoszenie przetargu. Z naszych informacji wynika, że drogowcy zaczną szukać wykonawcy na budowę tego odcinka na przełomie II i III kwartału. Dlaczego trzeba czekać aż do wakacji? Bo zanim zostanie ogłoszony przetarg, rząd musi przyjąć „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023”. Projekt ten określa kierunki działań oraz priorytety inwestycyjne w zakresie rozwoju sieci dróg krajowych w Polsce. Odcinek ekspresowej siódemki z Warszawy do Grójca znalazł się na liście podstawowych inwestycji, jest w załączniku nr 1 poz. 12. Zdaniem urzędników z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, rząd zatwierdzi ten dokument w połowie czerwca. Dopiero podpisanie go zapewni drogowcom finansowanie budowy ekspresówki przez gminę Lesznowola.

Zgodnie z założeniami drogowej dyrekcji budowa długo wyczekiwanego odcinka nowej ekspresówki ma powstać do 2019 r. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to 1,3 mld zł. O tym, jak ważna jest to inwestycja, może świadczyć statystka. Obecnie ulicą Puławską jeździ blisko 100 tys. aut na dobę.

Dariusz Brzostek