Connect with us
Statystyki 2025
  • Zabici w wypadkach - 510
  • Ranni w wypadkach - 8618
  • Kierowcy po alkoholu - 37360
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 48.49
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.31
  • Średnia liczba rannych dziennie: 55.96
  • Zabici w wypadkach - 510
  • Ranni w wypadkach - 8618
  • Kierowcy po alkoholu - 37360
  • Średnia liczba wypadków dziennie: 48.49
  • Średnia liczba zabitych dziennie: 3.31
  • Średnia liczba rannych dziennie: 55.96

Pojazdy

Duży wzrost sprzedaży opon w Polsce, a motocyklowych – gigantyczny

W pierwszym półroczu 2017 r. w Polsce sprzedano o 7 proc. więcej opon do samochodów osobowych niż rok wcześniej. Naprawdę gigantyczny wzrost w segmencie motocyklowym – 31 proc.! – Jest więcej samochodów, ale i świadomość kierowców rośnie – podsumowują przedstawiciele Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego

Opublikowano

-

W pierwszym półroczu 2017 r. w Polsce sprzedano o 7 proc. więcej opon do samochodów osobowych niż rok wcześniej. Naprawdę gigantyczny wzrost w segmencie motocyklowym – 31 proc.! – Jest więcej samochodów, ale i świadomość kierowców rośnie – podsumowują przedstawiciele Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego

Sprzedaż opon w Polsce w pierwszym półroczu 2017 r. Źródło: PZPO

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w pierwszym półroczu 2017 r. w segmencie samochodów osobowych sprzedano 6,3 mln opon (wzrost o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku). Spośród wszystkich segmentów największe zmiany odnotowano w kategorii opon motocyklowych – wzrost o 31 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2016 r.

– Oceniamy, że wzrost sprzedaży opon osobowych w pierwszym półroczu wynika w dużej mierze z dobrych wyników ekonomicznych i rozwoju gospodarczego, czego efektem jest między innymi wzrost liczby rejestrowanych aut. Ważnym czynnikiem jest też rosnąca świadomość kierowców – którzy dzięki kampaniom edukacyjnym rozumieją, że opona jako jedyny element styku auta z podłożem zapewni bezpieczeństwo tylko wtedy, gdy będzie dobrej jakości. Spadek sprzedaży w segmencie opon ciężarowych tłumaczymy między innymi problemami niektórych firm przewozowych, które często borykają się z zatorami płatniczymi” – komentuje Jarosław Michalak, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

– W porównaniu z pierwszym półroczem 2016 roku sprzedaż w segmencie opon ciężarowych w analogicznym okresie w 2017 r. nieznacznie spadła – o 1 proc. Równolegle właściciele firm transportowych coraz częściej doceniają korzyści płynące z zakupu markowego ogumienia – dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO). – Dobre jakościowo opony to opłacalna inwestycja. Zapewnia ona poprawę bezpieczeństwa poruszania się po drogach, jak i wymierne korzyści finansowe. Wartość opon ciężarowych to zaledwie 5 proc. kosztów firmy transportowej, ale w długookresowej perspektywie wpływa na 40 proc. jej wszystkich kosztów operacyjnych.

red